
Σύμφωνα με αναφορές σε διεθνή ΜΜΕ, η κατασκευή του αγωγού Nord Stream 2 στη Βαλτική Θάλασσα πρόκειται να ξαναρχίσει στις αρχές Δεκεμβρίου. Οι εργασίες για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, αν και είχαν ολοκληρωθεί κατά 90%, είχαν ανασταλεί για έναν χρόνο μετά τις διεθνείς πιέσεις της κυβέρνησης Τραμπ.
Ως γνωστόν, οι εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο αναγκάστηκαν να διακόψουν τη συμμετοχή τους, υπό την πίεση κυρώσεων από τις ΗΠΑ προς τη Μόσχα. Όπως όμως δήλωσε εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρείας στο γερμανικό πρακτορείο Deutsche Welle, την προσεχή εβδομάδα τα συνεργεία θα ξεκινήσουν εκ νέου τις εργασίες τους.
Ο αγωγός 1.230 χλμ. (764 μίλια) θα μεταφέρει φυσικό αέριο, μέσω υποθαλάσσιων αγωγών, από τα πεδία φυσικού αερίου της Σιβηρίας προς τη Γερμανία. Ο Nord Stream 2, ο οποίος ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τη διαδρομή του αρχικού αγωγού Nord Stream, αλλά με διαφορετική αφετηρία από τη Ρωσία, θα διπλασιάσει την ποσότητα φυσικού αερίου που μπορεί να εισαγάγει η Γερμανία από τη Ρωσία. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει έως και 55 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου (1.942 τρισ. κυβικά πόδια) ετησίως μόλις ολοκληρωθεί.
Βασικός εταίρος στην κατασκευή αλλά και στη μετέπειτα εκμετάλλευση του έργου είναι η ρωσική εταιρεία Gazprom. Τόσο η Ουάσιγκτον όσο και η Βαρσοβία, για διαφορετικούς λόγους, έχουν αντιδράσει στην ολοκλήρωση του σημαντικότατου αυτού έργου.
Φωτό: Clemens Bilan/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ