
Σύμφωνα με αναφορές σε διεθνή ΜΜΕ, η κατασκευή του αγωγού Nord Stream 2 στη Βαλτική Θάλασσα πρόκειται να ξαναρχίσει στις αρχές Δεκεμβρίου. Οι εργασίες για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, αν και είχαν ολοκληρωθεί κατά 90%, είχαν ανασταλεί για έναν χρόνο μετά τις διεθνείς πιέσεις της κυβέρνησης Τραμπ.
Ως γνωστόν, οι εταιρείες που συμμετείχαν στο έργο αναγκάστηκαν να διακόψουν τη συμμετοχή τους, υπό την πίεση κυρώσεων από τις ΗΠΑ προς τη Μόσχα. Όπως όμως δήλωσε εκπρόσωπος της κατασκευάστριας εταιρείας στο γερμανικό πρακτορείο Deutsche Welle, την προσεχή εβδομάδα τα συνεργεία θα ξεκινήσουν εκ νέου τις εργασίες τους.
Ο αγωγός 1.230 χλμ. (764 μίλια) θα μεταφέρει φυσικό αέριο, μέσω υποθαλάσσιων αγωγών, από τα πεδία φυσικού αερίου της Σιβηρίας προς τη Γερμανία. Ο Nord Stream 2, ο οποίος ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τη διαδρομή του αρχικού αγωγού Nord Stream, αλλά με διαφορετική αφετηρία από τη Ρωσία, θα διπλασιάσει την ποσότητα φυσικού αερίου που μπορεί να εισαγάγει η Γερμανία από τη Ρωσία. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει έως και 55 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου (1.942 τρισ. κυβικά πόδια) ετησίως μόλις ολοκληρωθεί.
Βασικός εταίρος στην κατασκευή αλλά και στη μετέπειτα εκμετάλλευση του έργου είναι η ρωσική εταιρεία Gazprom. Τόσο η Ουάσιγκτον όσο και η Βαρσοβία, για διαφορετικούς λόγους, έχουν αντιδράσει στην ολοκλήρωση του σημαντικότατου αυτού έργου.
Φωτό: Clemens Bilan/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ