
Το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) ανακοίνωσε ότι προχωρά στη μετασκευή, στην επιμήκυνση και στον εκσυγχρονισμό του ερευνητικού σκάφους (Ε/Σ) ΦΙΛΙΑ, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ).
Το έργο είναι ύψους 1,3 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων-Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας, στο πλαίσιο του προγράμματος RePHIL που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Ε.Π.) «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΣΠΑ) Περιόδου 2014 – 2020, καθώς επίσης από τις Περιφέρειες Κρήτης, Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Το πρόγραμμα RePHIL περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του συνόλου του ελληνικού ερευνητικού στόλου, καθώς και τη χρηματοδότηση της χρήσης του Ε/Σ ΦΙΛΙΑ από άλλους φορείς, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος του προγράμματος στα 3,13 εκατ. ευρώ.
Οι εργασίες για το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ έχουν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο και αναμένεται να διαρκέσουν έως το Μάρτιο 2021, στο Ναυπηγείο Παπίλα στο Πέραμα, ενώ τη μετασκευή του έχει αναλάβει η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΑΝΑΤΕΚΟ Α.Ε. Με την ολοκλήρωση της μετασκευής, θα ακολουθήσουν δράσεις επικοινωνίας, προβολής και ελεύθερης χρήσης του Ε/Σ από τρίτους, με σκοπό την επικοινωνία τόσο του έργου όσο και των υπηρεσιών που το αναβαθμισμένο Ε/Σ ΦΙΛΙΑ θα προσφέρει κατά τη ναύλωσή του από τρίτους, καθώς και στην επιστημονική κοινότητα μέσω του ΕΛΚΕΘΕ και του ΕΜΠ.
Η αναβάθμιση της υποδομής αποτελεί σημαντικό γεγονός, τόσο για τη χώρα όσο και για την επιστημονική κοινότητα, καθώς το Ε/Σ ΦΙΛΙΑ, σε συνεργασία με τα άλλα δύο σκάφη του ελληνικού ερευνητικού στόλου, το ΑΙΓΑΙΟ και το ΑΛΚΥΩΝ, καθώς και τη σχεδιαζόμενη ναυπήγηση ενός νέου ερευνητικού σκάφους, θα αναβαθμίσουν καθοριστικά τις δυνατότητες της Ελλάδας, ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αλιευτικής και ωκεανογραφικής έρευνας, όσον αφορά τη διερεύνηση της κλιματικής αλλαγής, την προαγωγή της οικοσυστημικής προσέγγισης της θαλάσσιας διαχείρισης και της εκμετάλλευσης των κάθε είδους θαλάσσιων πόρων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: www.hcmr.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ