
Toυ Βαλέντιου Βαλεντή, Chairman και CEO της Pyxis Tankers Inc.
Τα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (product tankers) είναι βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα, δεδομένης της αυξημένης μεταφορικής δυνατότητάς τους σε προϊόντα πετρελαίου, ελαφρών χημικών αλλά και φυτικών ελαίων. Όπως όλοι οι ναυτιλιακοί κλάδοι, είναι ένας τομέας άκρως ανταγωνιστικός, με αποδόσεις που εξαρτώνται από τη ζήτηση προϊόντων (demand) σε συνδυασμό με τον αριθμό υπαρχόντων και υπό παραλαβή νέων πλοίων (vessel supply), δηλαδή την αύξηση ή τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας.
Η χρονιά που διανύουμε άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς για την αγορά μας, με τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα, ιδίως για diesel και LSFO, λόγω και του κανονισμού IMO 2020, που, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη χαμηλή παράδοση νεότευκτων, μας έκανε αισιόδοξους για την πολυπόθητη βιώσιμη ανάκαμψη του κλάδου.
Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας και του «κλεισίματος» των οικονομιών (lockdown) και φυσικά της ολικής απαγόρευσης των μετακινήσεων, η ζήτηση για περισσότερα από τα middle distillates, ιδίως η βενζίνη και το jet fuel, υπέστη πτώση της τάξης του -30% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η μόνη περίοδος όπου οι ναύλοι ανέβηκαν σημαντικά ήταν για ένα μικρό διάστημα (τέλη Απριλίου-αρχές Μαΐου), λόγω της αυξημένης ζήτησης για πλοία αποθήκευσης για ακατέργαστο αλλά και προϊόντα πετρελαίου, απόρροια της τεράστιας πτώσης των τιμών του πετρελαίου, και της εμπορικής ευκαιρίας (contango) που αυτή δημιούργησε.
Απόσπασμα από το άρθρο του κ. Βαλέντιου Βαλεντή με τίτλο «Product tankers: Ένα βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα». Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 86. Για να εγγραφείτε συνδρομητές στα Ναυτικά Χρονικά μπορείτε να πατήσετε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ