
Toυ Βαλέντιου Βαλεντή, Chairman και CEO της Pyxis Tankers Inc.
Τα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (product tankers) είναι βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα, δεδομένης της αυξημένης μεταφορικής δυνατότητάς τους σε προϊόντα πετρελαίου, ελαφρών χημικών αλλά και φυτικών ελαίων. Όπως όλοι οι ναυτιλιακοί κλάδοι, είναι ένας τομέας άκρως ανταγωνιστικός, με αποδόσεις που εξαρτώνται από τη ζήτηση προϊόντων (demand) σε συνδυασμό με τον αριθμό υπαρχόντων και υπό παραλαβή νέων πλοίων (vessel supply), δηλαδή την αύξηση ή τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας.
Η χρονιά που διανύουμε άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς για την αγορά μας, με τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα, ιδίως για diesel και LSFO, λόγω και του κανονισμού IMO 2020, που, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη χαμηλή παράδοση νεότευκτων, μας έκανε αισιόδοξους για την πολυπόθητη βιώσιμη ανάκαμψη του κλάδου.
Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας και του «κλεισίματος» των οικονομιών (lockdown) και φυσικά της ολικής απαγόρευσης των μετακινήσεων, η ζήτηση για περισσότερα από τα middle distillates, ιδίως η βενζίνη και το jet fuel, υπέστη πτώση της τάξης του -30% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η μόνη περίοδος όπου οι ναύλοι ανέβηκαν σημαντικά ήταν για ένα μικρό διάστημα (τέλη Απριλίου-αρχές Μαΐου), λόγω της αυξημένης ζήτησης για πλοία αποθήκευσης για ακατέργαστο αλλά και προϊόντα πετρελαίου, απόρροια της τεράστιας πτώσης των τιμών του πετρελαίου, και της εμπορικής ευκαιρίας (contango) που αυτή δημιούργησε.
Απόσπασμα από το άρθρο του κ. Βαλέντιου Βαλεντή με τίτλο «Product tankers: Ένα βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα». Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 86. Για να εγγραφείτε συνδρομητές στα Ναυτικά Χρονικά μπορείτε να πατήσετε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ