
Τις τελευταίες δεκαετίες, ολοένα και υψηλότερoς είναι ο αριθμός των πλαστικών που βρίσκονται στους ωκεανούς, με ανυπολόγιστες συνέπειες μακροπρόθεσμα για τη βιοποικιλότητά τους.
Με δεδομένη την αύξηση της ποσότητας των πλαστικών στους ωκεανούς, τα πανεπιστήμια Tsukuba (Iαπωνία), Plymouth (Ηνωμένο Βασίλειο), Keimyung και Kyungpook National University (Νότια Κoρέα) και Nanjing (Κίνα) αποφάσισαν να δημιουργήσουν ερευνητική ομάδα ώστε να μελετήσουν διεξοδικότερα το φαινόμενο. Ήδη υπάρχουσες έρευνες έχουν δείξει πως, όταν ένα πλαστικό μπουκάλι απορριφθεί στον ωκεανό, έπειτα από τρεις εβδομάδες παραμονής του εκεί έχει αποκτήσει διπλάσια αποικία επιβλαβών βακτηρίων απ’ ό,τι το θαλασσινό νερό γύρω του. Ακόμα και περιοχές στις οποίες έχουν διαπιστωθεί υψηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα επηρεάστηκαν και αυτές ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη των πλαστικών.
Από την άλλη μεριά, οικοσυστήματα ανοικτής θαλάσσης όπου ζουν είδη πιο ανθεκτικά στα πλαστικά απορρίμματα επίσης επηρεάζονται έντονα, καθώς τα πλαστικά απειλούν τους κοραλλιογενείς υφάλους. Οι ερευνητές τονίζουν πως ο μεγάλος αριθμός πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, δημιουργεί ένα ευνοϊκό ενδιαίτημα για επιβλαβή βακτήρια. Επίσης επισημαίνουν ότι, ανάλογα με τις περιβαλλοντικές και οικολογικές συνθήκες της περιοχής, καθορίζεται και ο αρνητικός αντίκτυπος που θα επιφέρουν τα πλαστικά απορρίμματα τις επόμενες δεκαετίες.
Κάθε χρόνο, πάνω από 13 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών καταλήγουν στους ωκεανούς, τα οποία, σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα, μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και σε αφανισμό μεγάλης μερίδας της βιοποικιλότητας. Η ανάγκη για λήψη μέτρων όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων είναι επιτακτική.
Φωτό: Sergei Tokmakov/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ