
Τις τελευταίες δεκαετίες, ολοένα και υψηλότερoς είναι ο αριθμός των πλαστικών που βρίσκονται στους ωκεανούς, με ανυπολόγιστες συνέπειες μακροπρόθεσμα για τη βιοποικιλότητά τους.
Με δεδομένη την αύξηση της ποσότητας των πλαστικών στους ωκεανούς, τα πανεπιστήμια Tsukuba (Iαπωνία), Plymouth (Ηνωμένο Βασίλειο), Keimyung και Kyungpook National University (Νότια Κoρέα) και Nanjing (Κίνα) αποφάσισαν να δημιουργήσουν ερευνητική ομάδα ώστε να μελετήσουν διεξοδικότερα το φαινόμενο. Ήδη υπάρχουσες έρευνες έχουν δείξει πως, όταν ένα πλαστικό μπουκάλι απορριφθεί στον ωκεανό, έπειτα από τρεις εβδομάδες παραμονής του εκεί έχει αποκτήσει διπλάσια αποικία επιβλαβών βακτηρίων απ’ ό,τι το θαλασσινό νερό γύρω του. Ακόμα και περιοχές στις οποίες έχουν διαπιστωθεί υψηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα επηρεάστηκαν και αυτές ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη των πλαστικών.
Από την άλλη μεριά, οικοσυστήματα ανοικτής θαλάσσης όπου ζουν είδη πιο ανθεκτικά στα πλαστικά απορρίμματα επίσης επηρεάζονται έντονα, καθώς τα πλαστικά απειλούν τους κοραλλιογενείς υφάλους. Οι ερευνητές τονίζουν πως ο μεγάλος αριθμός πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς, σε συνδυασμό με τα υψηλά ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα, δημιουργεί ένα ευνοϊκό ενδιαίτημα για επιβλαβή βακτήρια. Επίσης επισημαίνουν ότι, ανάλογα με τις περιβαλλοντικές και οικολογικές συνθήκες της περιοχής, καθορίζεται και ο αρνητικός αντίκτυπος που θα επιφέρουν τα πλαστικά απορρίμματα τις επόμενες δεκαετίες.
Κάθε χρόνο, πάνω από 13 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών καταλήγουν στους ωκεανούς, τα οποία, σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα, μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και σε αφανισμό μεγάλης μερίδας της βιοποικιλότητας. Η ανάγκη για λήψη μέτρων όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων είναι επιτακτική.
Φωτό: Sergei Tokmakov/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ