
Πεντακόσιες ημέρες θα συμπληρωθούν στις 2 Νοεμβρίου από την τελευταία φορά που πλοίο VLCC ταξίδεψε προς μονάδα ανακύκλωσης. Πιο συγκεκριμένα, το VLCC προς διάλυση αναχώρησε από την Jeddah της Σαουδικής Αραβίας προς το Μπανγκλαντές, σύμφωνα με την BIMCO. Οι υψηλοί ναύλοι της περιόδου μεταξύ Αυγούστου του 2019 και Ιουλίου του 2020 δεν άφησαν περιθώρια για σκέψεις περί ανακύκλωσης των εν λόγω πλοίων. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται να ακολουθεί για ακόμα μία φορά τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας, με τους ναύλους στη spot αγορά να βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Η BIMCO αναφέρει ότι οι 500 ημέρες αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχόμενο διάστημα κατά το οποίο δεν έχει καταγραφεί ανακύκλωση VLCC. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν κατεγράφη ανακύκλωση VLCC ήταν το 2009.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, αναφέρει: «Οι πλοιοκτήτες είναι εκ φύσεως υπεραισιόδοξοι. Το γεγονός αυτό εξηγεί το γιατί η αγορά των tankers μπορεί να παραμείνει σε τόσο χαμηλά επίπεδα μέχρι κάποιος να προβεί σε διάλυση πλοίου του».
Η BIMCO τόνισε ότι η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις είχαν ως απόρροια την πτώση της τιμής του πετρελαίου και την εκτόξευση των ναύλων, όπως ακριβώς συνέβη το 2014. Απότοκος εξέλιξη τα πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων να απομακρύνονται από τα διαλυτήρια.
O κ. Sand πρόσθεσε πως «οποιοδήποτε σημάδι ανάκαμψης (της αγοράς) καταγραφεί τον χειμώνα πιθανώς θα αναβάλει περαιτέρω τη διάλυση του μεγαλύτερου μέρους του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Από την τελευταία καταγεγραμμένη διάλυση έχουν παραδοθεί συνολικά 57 νεότευκτα, συμβάλλοντας στην αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 52% από τις αρχές του 2011.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ