
Πεντακόσιες ημέρες θα συμπληρωθούν στις 2 Νοεμβρίου από την τελευταία φορά που πλοίο VLCC ταξίδεψε προς μονάδα ανακύκλωσης. Πιο συγκεκριμένα, το VLCC προς διάλυση αναχώρησε από την Jeddah της Σαουδικής Αραβίας προς το Μπανγκλαντές, σύμφωνα με την BIMCO. Οι υψηλοί ναύλοι της περιόδου μεταξύ Αυγούστου του 2019 και Ιουλίου του 2020 δεν άφησαν περιθώρια για σκέψεις περί ανακύκλωσης των εν λόγω πλοίων. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται να ακολουθεί για ακόμα μία φορά τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας, με τους ναύλους στη spot αγορά να βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Η BIMCO αναφέρει ότι οι 500 ημέρες αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχόμενο διάστημα κατά το οποίο δεν έχει καταγραφεί ανακύκλωση VLCC. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν κατεγράφη ανακύκλωση VLCC ήταν το 2009.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, αναφέρει: «Οι πλοιοκτήτες είναι εκ φύσεως υπεραισιόδοξοι. Το γεγονός αυτό εξηγεί το γιατί η αγορά των tankers μπορεί να παραμείνει σε τόσο χαμηλά επίπεδα μέχρι κάποιος να προβεί σε διάλυση πλοίου του».
Η BIMCO τόνισε ότι η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις είχαν ως απόρροια την πτώση της τιμής του πετρελαίου και την εκτόξευση των ναύλων, όπως ακριβώς συνέβη το 2014. Απότοκος εξέλιξη τα πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων να απομακρύνονται από τα διαλυτήρια.
O κ. Sand πρόσθεσε πως «οποιοδήποτε σημάδι ανάκαμψης (της αγοράς) καταγραφεί τον χειμώνα πιθανώς θα αναβάλει περαιτέρω τη διάλυση του μεγαλύτερου μέρους του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Από την τελευταία καταγεγραμμένη διάλυση έχουν παραδοθεί συνολικά 57 νεότευκτα, συμβάλλοντας στην αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 52% από τις αρχές του 2011.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ