
Πεντακόσιες ημέρες θα συμπληρωθούν στις 2 Νοεμβρίου από την τελευταία φορά που πλοίο VLCC ταξίδεψε προς μονάδα ανακύκλωσης. Πιο συγκεκριμένα, το VLCC προς διάλυση αναχώρησε από την Jeddah της Σαουδικής Αραβίας προς το Μπανγκλαντές, σύμφωνα με την BIMCO. Οι υψηλοί ναύλοι της περιόδου μεταξύ Αυγούστου του 2019 και Ιουλίου του 2020 δεν άφησαν περιθώρια για σκέψεις περί ανακύκλωσης των εν λόγω πλοίων. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται να ακολουθεί για ακόμα μία φορά τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας, με τους ναύλους στη spot αγορά να βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Η BIMCO αναφέρει ότι οι 500 ημέρες αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχόμενο διάστημα κατά το οποίο δεν έχει καταγραφεί ανακύκλωση VLCC. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν κατεγράφη ανακύκλωση VLCC ήταν το 2009.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, αναφέρει: «Οι πλοιοκτήτες είναι εκ φύσεως υπεραισιόδοξοι. Το γεγονός αυτό εξηγεί το γιατί η αγορά των tankers μπορεί να παραμείνει σε τόσο χαμηλά επίπεδα μέχρι κάποιος να προβεί σε διάλυση πλοίου του».
Η BIMCO τόνισε ότι η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις είχαν ως απόρροια την πτώση της τιμής του πετρελαίου και την εκτόξευση των ναύλων, όπως ακριβώς συνέβη το 2014. Απότοκος εξέλιξη τα πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων να απομακρύνονται από τα διαλυτήρια.
O κ. Sand πρόσθεσε πως «οποιοδήποτε σημάδι ανάκαμψης (της αγοράς) καταγραφεί τον χειμώνα πιθανώς θα αναβάλει περαιτέρω τη διάλυση του μεγαλύτερου μέρους του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Από την τελευταία καταγεγραμμένη διάλυση έχουν παραδοθεί συνολικά 57 νεότευκτα, συμβάλλοντας στην αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 52% από τις αρχές του 2011.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ