
Πεντακόσιες ημέρες θα συμπληρωθούν στις 2 Νοεμβρίου από την τελευταία φορά που πλοίο VLCC ταξίδεψε προς μονάδα ανακύκλωσης. Πιο συγκεκριμένα, το VLCC προς διάλυση αναχώρησε από την Jeddah της Σαουδικής Αραβίας προς το Μπανγκλαντές, σύμφωνα με την BIMCO. Οι υψηλοί ναύλοι της περιόδου μεταξύ Αυγούστου του 2019 και Ιουλίου του 2020 δεν άφησαν περιθώρια για σκέψεις περί ανακύκλωσης των εν λόγω πλοίων. Ωστόσο, η αγορά φαίνεται να ακολουθεί για ακόμα μία φορά τους κανόνες της κυκλικής οικονομίας, με τους ναύλους στη spot αγορά να βρίσκονται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Η BIMCO αναφέρει ότι οι 500 ημέρες αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο συνεχόμενο διάστημα κατά το οποίο δεν έχει καταγραφεί ανακύκλωση VLCC. Το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν κατεγράφη ανακύκλωση VLCC ήταν το 2009.
Ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, αναφέρει: «Οι πλοιοκτήτες είναι εκ φύσεως υπεραισιόδοξοι. Το γεγονός αυτό εξηγεί το γιατί η αγορά των tankers μπορεί να παραμείνει σε τόσο χαμηλά επίπεδα μέχρι κάποιος να προβεί σε διάλυση πλοίου του».
Η BIMCO τόνισε ότι η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις είχαν ως απόρροια την πτώση της τιμής του πετρελαίου και την εκτόξευση των ναύλων, όπως ακριβώς συνέβη το 2014. Απότοκος εξέλιξη τα πλοία μεταφοράς υγρών φορτίων να απομακρύνονται από τα διαλυτήρια.
O κ. Sand πρόσθεσε πως «οποιοδήποτε σημάδι ανάκαμψης (της αγοράς) καταγραφεί τον χειμώνα πιθανώς θα αναβάλει περαιτέρω τη διάλυση του μεγαλύτερου μέρους του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Από την τελευταία καταγεγραμμένη διάλυση έχουν παραδοθεί συνολικά 57 νεότευκτα, συμβάλλοντας στην αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 52% από τις αρχές του 2011.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ