
Η Αρχή Καταναλωτών και Αγορών της Ολλανδίας (Netherlands Authority for Consumer and Markets ‒ ACM) έδωσε το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του τερματικού της ΑPM Terminals Rotterdam (θυγατρική της Α.P. Moller-Maersk στη διαχείριση τερματικών) από την Ηutchison Ports Netherlands (HPH), μητρική εταιρεία του λιμενικού διαχειριστή ECT. Σύμφωνα με το πόρισμα της Αρχής, η εξαγορά δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίπτωση στον ανταγωνισμό, με την αγορά διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων να εξακολουθεί να παραμένει επαρκώς ανταγωνιστική.
Στην έρευνα που διεξήγαγε η Ολλανδική Αρχή πρωτίστως εξέτασε τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους τερματικούς για τα εμπορευματοκιβώτια που αποστέλλονται απευθείας σε άλλους προορισμούς στην Ευρώπη (Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία) με τα διάφορα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς (τρένα, φορτηγά, φορτηγίδες). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το μερίδιο αγοράς του ομίλου όπου ανήκει η ECT θα αυξηθεί ελάχιστα ως αποτέλεσμα της εξαγοράς και ως εκ τούτου δεν θα προκαλέσει στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Martijn Snoep, επικεφαλής του ΔΣ της Ολλανδικής Αρχής, η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τον λιμένα του Ρότερνταμ. Μετά την εξαγορά, όπως επισήμανε, ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών εταιρειών διαχείρισης τερματικών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Ρότερνταμ θα συνεχίσει να υφίσταται, και μάλιστα θα ενισχυθεί περαιτέρω, οδηγώντας σε πιο ανταγωνιστικές τιμές, υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και ενίσχυση της καινοτομίας.
Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η ECT θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της έναν ακόμα τερματικό στο λιμάνι του Ρότερνταμ, πέρα από τον ECT Delta terminal και τον ECT Euromax terminal που ήδη διαχειρίζεται. Από την πλευρά της, η APMT θα παραμείνει στην εν λόγω αγορά μέσω του τερματικού που διαθέτει στο Maasvlakte 2, με τη Rotterdam World Gateway να είναι η τρίτη εταιρεία που διαχειρίζεται έναν μεγάλο τερματικό επίσης στο Maasvlakte 2.
Φωτό: Jeffrey Arguedas/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ