
Η Αρχή Καταναλωτών και Αγορών της Ολλανδίας (Netherlands Authority for Consumer and Markets ‒ ACM) έδωσε το πράσινο φως για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του τερματικού της ΑPM Terminals Rotterdam (θυγατρική της Α.P. Moller-Maersk στη διαχείριση τερματικών) από την Ηutchison Ports Netherlands (HPH), μητρική εταιρεία του λιμενικού διαχειριστή ECT. Σύμφωνα με το πόρισμα της Αρχής, η εξαγορά δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίπτωση στον ανταγωνισμό, με την αγορά διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων να εξακολουθεί να παραμένει επαρκώς ανταγωνιστική.
Στην έρευνα που διεξήγαγε η Ολλανδική Αρχή πρωτίστως εξέτασε τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους τερματικούς για τα εμπορευματοκιβώτια που αποστέλλονται απευθείας σε άλλους προορισμούς στην Ευρώπη (Βέλγιο, Γερμανία, Γαλλία) με τα διάφορα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς (τρένα, φορτηγά, φορτηγίδες). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το μερίδιο αγοράς του ομίλου όπου ανήκει η ECT θα αυξηθεί ελάχιστα ως αποτέλεσμα της εξαγοράς και ως εκ τούτου δεν θα προκαλέσει στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Martijn Snoep, επικεφαλής του ΔΣ της Ολλανδικής Αρχής, η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τον λιμένα του Ρότερνταμ. Μετά την εξαγορά, όπως επισήμανε, ο ανταγωνισμός μεταξύ των τριών εταιρειών διαχείρισης τερματικών που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Ρότερνταμ θα συνεχίσει να υφίσταται, και μάλιστα θα ενισχυθεί περαιτέρω, οδηγώντας σε πιο ανταγωνιστικές τιμές, υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και ενίσχυση της καινοτομίας.
Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η ECT θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της έναν ακόμα τερματικό στο λιμάνι του Ρότερνταμ, πέρα από τον ECT Delta terminal και τον ECT Euromax terminal που ήδη διαχειρίζεται. Από την πλευρά της, η APMT θα παραμείνει στην εν λόγω αγορά μέσω του τερματικού που διαθέτει στο Maasvlakte 2, με τη Rotterdam World Gateway να είναι η τρίτη εταιρεία που διαχειρίζεται έναν μεγάλο τερματικό επίσης στο Maasvlakte 2.
Φωτό: Jeffrey Arguedas/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ