
Έτοιμα για πτήσεις εντός της ΕΕ είναι τα αεροσκάφη 737 Max, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA). Τα εν λόγω αεροσκάφη έχουν παραμείνει καθηλωμένα από τον Μάρτιο του 2019, έπειτα από δύο περιστατικά κατά τα οποία οι κυβερνήτες των αεροσκαφών της Boeing δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν τον έλεγχο των αεροπλάνων, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο συνολικά 346 ατόμων. Έκτοτε, η εταιρεία εργάζεται εντατικά για να καταστήσει και πάλι ασφαλή τα αεροσκάφη της σειράς 737 Max.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο εκτελεστικός διευθυντής της EASA, Patrick Ky, δήλωσε πως είναι ευχαριστημένος με τις αλλαγές στις οποίες προέβη η Boeing, ενώ δεν αποκλείεται τα αεροσκάφη να επιστρέψουν στους ευρωπαϊκούς αιθέρες πριν από το τέλος του 2020.
Αν και η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη τους απαραίτητους ελέγχους για την έκδοση της πολυπόθητης πιστοποίησης στη σειρά 737 Max, εντούτοις ο διευθύνων σύμβουλος της FAA, Steve Dickson, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι τα συστήματα ελέγχου των αεροσκαφών ήταν πολύ εύκολα και άνετα στη χρήση τους.
Αιτία αμφοτέρων των προηγούμενων δυστυχημάτων, τόσο στην Ινδονησία τον Οκτώβριο του 2018 όσο και στην Αιθιοπία πέντε μήνες αργότερα, υπήρξε η κακή λειτουργία των αισθητήρων των αεροπλάνων της Boeing. Ο κ. Ky τόνισε πως οι νέοι εξελιγμένοι αισθητήρες που θα προστεθούν στα αεροσκάφη θα διευκολύνουν σε σημαντικό βαθμό το έργο των πιλότων εάν ο ένας ή ακόμα και οι δύο αισθητήρες «γωνίας επίθεσης» των εν λόγω αεροσκαφών πάψουν να λειτουργούν.
Παράλληλα, απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι, παρά τη συμμετοχή της σε κάποιες από τις διαδικασίες αναθεώρησης για τα 737 Max, η Κίνα δεν έχει προβεί σε κανενός είδους έλεγχο πτήσης. Μεταξύ άλλων, οι έλεγχοι πτήσης για την εξακρίβωση της ασφάλειας των αεροσκαφών πραγματοποιούνται από ρυθμιστικά όργανα του Καναδά και της Βραζιλίας, ενώ τον κύριο λόγο έχει η FAA και έπειτα η EASA. Σχετικά με την απουσία της Κίνας, ο κ. Ty δήλωσε πως δεν γνωρίζει σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι αρμόδιοι ρυθμιστές όσον αφορά την αξιολόγησή τους.
Φωτό: Boeing/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ