
Οι τιμές του πετρελαίου δεν αναμένεται να αυξηθούν αρκετά το επόμενο έτος και θα κυμανθούν σε ένα εύρος μεταξύ $40-50/βαρέλι, ασκώντας πιέσεις στους εξαγωγείς της Μέσης Ανατολής, αναφέρει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) στην έκθεσή του για τις οικονομικές προοπτικές σε Μέση Ανατολή και Κεντρική Ασία.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ΔΝΤ, το ΑΕΠ της εν λόγω περιοχής αναμένεται να καταγράψει πτώση της τάξης του 4,1% για το υπόλοιπο του 2020, αναθεώρηση προς τα κάτω κατά 1,3% συγκριτικά με τις εκτιμήσεις του Απριλίου.
Οι οικονομίες των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, δηλαδή των Μπαχρέιν, Κουβέιτ, Ομάν, Κατάρ, Σαουδικής Αραβίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, αναμένεται να καταγράψουν ύφεση κατά 6% για το υπόλοιπο του 2020, ενώ για το 2021 εκτιμάται ότι η οικονομία τους θα ανακάμψει κατά 2,3%.
Σημειώνεται ότι, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020, η οικονομία της Σαουδικής Αραβίας σημείωσε ύφεση 7%, με την ανεργία να φτάνει σε επίπεδα-ρεκόρ, ενώ η μείωση της τιμής του πετρελαίου σε συνδυασμό με την πανδημία του κορονοϊού έπληξαν βαριά τη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του κόσμου.
Το ΔΝΤ αναφέρει ότι οι υποτονικές προοπτικές σχετικά με την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, όπως και οι μειωμένες τιμές του πετρελαίου, θα συνεχίσουν να ασκούν πίεση στις χώρες της Μέσης Ανατολής που εξάγουν πετρέλαιο. Πιο συγκεκριμένα, το ΔΝΤ αναφέρει: «Βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, η υπερπροσφορά και τα μεγάλα αποθέματα παραμένουν λόγοι ανησυχίας, ενώ η ζήτηση συνεχίζει να είναι χαμηλή λόγω του χαμηλού αριθμού πτήσεων (παρά την ανάκαμψη της οδικής κίνησης). Η τρέχουσα καμπύλη των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης συνιστά ότι οι τιμές θα αυξηθούν στα $48 ανά βαρέλι μεσοπρόθεσμα (από $41 για το 2020), παραμένοντας περίπου 25% χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2019».
Ο διευθυντής του Τμήματος Μέσης Ανατολής και Κεντρικής Ασίας του ΔΝΤ, Jihad Azour, δήλωσε: «Οι εκτιμήσεις σχετικά με τις τιμές πετρελαίου δείχνουν ότι αυτές θα κινηθούν μεταξύ $40-45/βαρέλι στις αρχές του ερχόμενου έτους και κατά μέσο όρο θα κινηθούν μεταξύ $40-50 για ολόκληρο το 2021».
Φωτό: James Armbruster/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ