
Το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζει να στέλνει πλαστικά απόβλητα στις αναπτυσσόμενες χώρες, παρά τις εκτεταμένες ανησυχίες σχετικά με την αυξημένη ρύπανση και τη σχετική δήλωση του κυβερνώντος Συντηρητικού Κόμματος ότι θα σταματήσει αυτή την πρακτική.
Το νομοσχέδιο για το περιβάλλον θα έδινε στους υπουργούς εξουσία να απαγορεύουν τις εξαγωγές αποβλήτων σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, αλλά η νομοθεσία αποσύρθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Πλέον υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσο το νομοσχέδιο θα έρθει προς ψήφιση στο βρετανικό κοινοβούλιο.
Εν τω μεταξύ, τα επίσημα εμπορικά στοιχεία δείχνουν ότι οι εξαγωγές πλαστικών αποβλήτων σε ορισμένες χώρες ‒συμπεριλαμβανομένης της Μαλαισίας, της Ρουμανίας και του Βιετνάμ‒ αυξήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η είδηση έρχεται μόλις λίγους μήνες πριν από την έναρξη ισχύος των νέων διεθνών κανονισμών για τον περιορισμό της εξαγωγής πλαστικών απορριμμάτων χαμηλής ποιότητας σε μη μέλη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Οι Συντηρητικοί δεσμεύτηκαν να σταματήσουν την αποστολή πλαστικών απορριμμάτων σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ κατά τις γενικές εκλογές του 2019, έτσι ώστε «να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στους ωκεανούς καθώς και στις αναπτυσσόμενες χώρες που δεν έχουν την ικανότητα να το χειριστούν σωστά».
Ωστόσο, επίσημη ανάλυση δείχνει ότι η Μεγάλη Βρετανία απέστειλε 64.786 τόνους πλαστικών απορριμμάτων σε χώρες εκτός ΟΟΣΑ τους πρώτους επτά μήνες του 2020, ήτοι πάνω από 300 τόνους την ημέρα, σημειώνοντας πτώση 36% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, που πιθανότατα σχετίζεται με την πανδημία του κορονοϊού.
Φωτό: Brian Yurasits/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ