
Στη φυσική επιστήμη, τα θερμά αέρια στρώματα, καθώς είναι ελαφρύτερα από τα ψυχρά, έχουν την τάση να κατευθύνονται ανοδικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις θερμές και ψυχρές μάζες υδάτων των ωκεανών. Επιστήμονες, εδώ και χρόνια, αναφέρουν ότι η πυκνότητα των ψυχρών μαζών του ύδατος είναι μεγαλύτερη από αυτήν των θερμών, με αποτέλεσμα οι θερμές μάζες να βρίσκονται στην επιφάνεια των ωκεανών. Η κίνηση των αέριων ρευμάτων πάνω από τους ωκεανούς επηρεάζει και την κίνηση των υδάτων εσωτερικά, αλλά και τις καιρικές συνθήκες των περιοχών όπου αυτά εκτείνονται.
Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι οι μάζες υδάτων που βρίσκονται πλησίον της ακτογραμμής αποκτούν υψηλή αλατότητα, δηλαδή πυκνότερη σύνθεση. Παράγοντες όπως η υψηλή θερμοκρασία και η αλατότητα οδηγούν σε εξάτμιση, άρα και σε μείωση της στάθμης της θάλασσας. Η νέα μελέτη του περιοδικού «Nature Climate Change», που διεξήχθη με μεγάλο εύρος δεδομένων και με τη χρήση πολυεπίπεδων τεχνολογιών, απέδειξε ότι δεν υφίσταται πλέον τόσο έντονη κινητικότητα μεταξύ των υδάτων διαφορετικής πυκνότητας.
Επομένως, ως συμπέρασμα, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι οι ωκεανοί γίνονται πιο «αδρανείς» ως προς την κινητικότητά τους τα τελευταία 50-60 χρόνια. Η μείωση της κινητικότητας οφείλεται στις αυξημένες θερμοκρασίες που επικρατούν πάνω από τους ωκεανούς, συνεπακόλουθο των θερμών αέριων μαζών που εκλύονται από το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει, μακροπρόθεσμα, σε ακόμα μεγαλύτερη πτώση της στάθμης των ωκεανών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ