Bulkers: Ο αντίκτυπος των μειωμένων κινεζικών εισαγωγών άνθρακα

Bulkers: Ο αντίκτυπος των μειωμένων κινεζικών εισαγωγών άνθρακα

232
Bulkers: Ο αντίκτυπος των μειωμένων κινεζικών εισαγωγών άνθρακα

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισαγωγές χύδην φορτίων της Κίνας, όπως αυτές του σιδηρομεταλλεύματος και του αργού, έχουν καταγράψει σημαντικές αυξήσεις, οι εισαγωγές άνθρακα φαίνεται πως ακολουθούν την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO. Η ανοδική πορεία των εισαγωγών άνθρακα της χώρας, η οποία παρατηρήθηκε κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου, έχει πλέον αντικατασταθεί με επίπεδα εισαγωγών για την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου, τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αν και μέχρι στιγμής το πρόσημο των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα παραμένει θετικό, ο ρυθμός ανάπτυξης κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αγγίζει το 0,2%. Η BIMCO αναφέρει ότι ο απότομος ρυθμός με τον οποίο αυξήθηκαν οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2020 αποτελεί απλώς αποτέλεσμα της κάλυψης του χαμένου εδάφους που είχαν δημιουργήσει οι ιδιαίτερα χαμηλές εισαγωγές των τελευταίων μηνών του 2019.

Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, υπογράμμισε στην έκθεση ότι «η πτώση των εισαγωγών άνθρακα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη απασχόληση για τα πλοία dry bulkers. Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου εισήχθησαν 26,2 εκατ. τόνοι λιγότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση των εισαγόμενων φορτίων σημαίνει πρακτικά ότι οι πλοιοκτήτες “έχασαν” 351 ναυλώσεις για πλοία Panamax». Ο κ. Sand πρόσθεσε, ωστόσο, πως η Κίνα έχει καταφέρει να μετριάσει τη ζημιά που έχουν προκαλέσει οι μειωμένες εισαγωγές άνθρακα, χάρη στις ιδιαίτερα αυξημένες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Ως γνωστόν, το μεγαλύτερο μέρος του εισαγόμενου άνθρακα καταφθάνει στην Κίνα διά θαλάσσης, με την Ινδονησία και την Αυστραλία να αποτελούν τις κύριες χώρες εξαγωγών. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία ανέρχονται στους 96,2 εκατ. τόνους και αποτελούν το 45% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Κίνας.

Αμέσως μετά την Ινδονησία, ακολουθεί η Αυστραλία, από την οποία η Κίνα εισήγαγε 90,2 εκατ. τόνους κατά το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους (42% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας).

Ο κ. Sand αναφέρεται επίσης στις εμπορικές διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας, οι οποίες μαγνητίζουν τα βλέμματα και ίσως αποτελέσουν ευκαιρία για τους πλοιοκτήτες bulkers σε περίπτωση που ο ασιατικός γίγαντας αντικαταστήσει την Αυστραλία με άλλους, μακρινότερους προορισμούς για τις εισαγωγές άνθρακα, καθώς έτσι θα αυξηθούν τα τονομίλια.

Η BIMCO αναφέρει ότι το μέλλον της Κίνας σχετικά με την οικονομική της ανάκαμψη από την πανδημία παραμένει αβέβαιο. Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές αργού και σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους τελευταίους μήνες, η μειωμένη εγχώρια παραγωγή άνθρακα σε συνδυασμό με τις μειωμένες εισαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος καθιστούν οποιεσδήποτε εκτιμήσεις και προβλέψεις αδύνατες.

Φωτό: Thanasis Papazacharias/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.