
Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισαγωγές χύδην φορτίων της Κίνας, όπως αυτές του σιδηρομεταλλεύματος και του αργού, έχουν καταγράψει σημαντικές αυξήσεις, οι εισαγωγές άνθρακα φαίνεται πως ακολουθούν την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO. Η ανοδική πορεία των εισαγωγών άνθρακα της χώρας, η οποία παρατηρήθηκε κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου, έχει πλέον αντικατασταθεί με επίπεδα εισαγωγών για την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου, τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αν και μέχρι στιγμής το πρόσημο των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα παραμένει θετικό, ο ρυθμός ανάπτυξης κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αγγίζει το 0,2%. Η BIMCO αναφέρει ότι ο απότομος ρυθμός με τον οποίο αυξήθηκαν οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2020 αποτελεί απλώς αποτέλεσμα της κάλυψης του χαμένου εδάφους που είχαν δημιουργήσει οι ιδιαίτερα χαμηλές εισαγωγές των τελευταίων μηνών του 2019.
Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, υπογράμμισε στην έκθεση ότι «η πτώση των εισαγωγών άνθρακα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη απασχόληση για τα πλοία dry bulkers. Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου εισήχθησαν 26,2 εκατ. τόνοι λιγότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση των εισαγόμενων φορτίων σημαίνει πρακτικά ότι οι πλοιοκτήτες “έχασαν” 351 ναυλώσεις για πλοία Panamax». Ο κ. Sand πρόσθεσε, ωστόσο, πως η Κίνα έχει καταφέρει να μετριάσει τη ζημιά που έχουν προκαλέσει οι μειωμένες εισαγωγές άνθρακα, χάρη στις ιδιαίτερα αυξημένες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.
Ως γνωστόν, το μεγαλύτερο μέρος του εισαγόμενου άνθρακα καταφθάνει στην Κίνα διά θαλάσσης, με την Ινδονησία και την Αυστραλία να αποτελούν τις κύριες χώρες εξαγωγών. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία ανέρχονται στους 96,2 εκατ. τόνους και αποτελούν το 45% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Κίνας.
Αμέσως μετά την Ινδονησία, ακολουθεί η Αυστραλία, από την οποία η Κίνα εισήγαγε 90,2 εκατ. τόνους κατά το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους (42% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας).
Ο κ. Sand αναφέρεται επίσης στις εμπορικές διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας, οι οποίες μαγνητίζουν τα βλέμματα και ίσως αποτελέσουν ευκαιρία για τους πλοιοκτήτες bulkers σε περίπτωση που ο ασιατικός γίγαντας αντικαταστήσει την Αυστραλία με άλλους, μακρινότερους προορισμούς για τις εισαγωγές άνθρακα, καθώς έτσι θα αυξηθούν τα τονομίλια.
Η BIMCO αναφέρει ότι το μέλλον της Κίνας σχετικά με την οικονομική της ανάκαμψη από την πανδημία παραμένει αβέβαιο. Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές αργού και σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους τελευταίους μήνες, η μειωμένη εγχώρια παραγωγή άνθρακα σε συνδυασμό με τις μειωμένες εισαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος καθιστούν οποιεσδήποτε εκτιμήσεις και προβλέψεις αδύνατες.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ