
Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισαγωγές χύδην φορτίων της Κίνας, όπως αυτές του σιδηρομεταλλεύματος και του αργού, έχουν καταγράψει σημαντικές αυξήσεις, οι εισαγωγές άνθρακα φαίνεται πως ακολουθούν την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της BIMCO. Η ανοδική πορεία των εισαγωγών άνθρακα της χώρας, η οποία παρατηρήθηκε κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου, έχει πλέον αντικατασταθεί με επίπεδα εισαγωγών για την περίοδο Μαΐου-Αυγούστου, τα οποία είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αν και μέχρι στιγμής το πρόσημο των κινεζικών εισαγωγών άνθρακα παραμένει θετικό, ο ρυθμός ανάπτυξης κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αγγίζει το 0,2%. Η BIMCO αναφέρει ότι ο απότομος ρυθμός με τον οποίο αυξήθηκαν οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους δύο μήνες του 2020 αποτελεί απλώς αποτέλεσμα της κάλυψης του χαμένου εδάφους που είχαν δημιουργήσει οι ιδιαίτερα χαμηλές εισαγωγές των τελευταίων μηνών του 2019.
Ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, υπογράμμισε στην έκθεση ότι «η πτώση των εισαγωγών άνθρακα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη απασχόληση για τα πλοία dry bulkers. Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου εισήχθησαν 26,2 εκατ. τόνοι λιγότεροι σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση των εισαγόμενων φορτίων σημαίνει πρακτικά ότι οι πλοιοκτήτες “έχασαν” 351 ναυλώσεις για πλοία Panamax». Ο κ. Sand πρόσθεσε, ωστόσο, πως η Κίνα έχει καταφέρει να μετριάσει τη ζημιά που έχουν προκαλέσει οι μειωμένες εισαγωγές άνθρακα, χάρη στις ιδιαίτερα αυξημένες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.
Ως γνωστόν, το μεγαλύτερο μέρος του εισαγόμενου άνθρακα καταφθάνει στην Κίνα διά θαλάσσης, με την Ινδονησία και την Αυστραλία να αποτελούν τις κύριες χώρες εξαγωγών. Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία ανέρχονται στους 96,2 εκατ. τόνους και αποτελούν το 45% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Κίνας.
Αμέσως μετά την Ινδονησία, ακολουθεί η Αυστραλία, από την οποία η Κίνα εισήγαγε 90,2 εκατ. τόνους κατά το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους (42% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας).
Ο κ. Sand αναφέρεται επίσης στις εμπορικές διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας, οι οποίες μαγνητίζουν τα βλέμματα και ίσως αποτελέσουν ευκαιρία για τους πλοιοκτήτες bulkers σε περίπτωση που ο ασιατικός γίγαντας αντικαταστήσει την Αυστραλία με άλλους, μακρινότερους προορισμούς για τις εισαγωγές άνθρακα, καθώς έτσι θα αυξηθούν τα τονομίλια.
Η BIMCO αναφέρει ότι το μέλλον της Κίνας σχετικά με την οικονομική της ανάκαμψη από την πανδημία παραμένει αβέβαιο. Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές αργού και σιδηρομεταλλεύματος έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τους τελευταίους μήνες, η μειωμένη εγχώρια παραγωγή άνθρακα σε συνδυασμό με τις μειωμένες εισαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος καθιστούν οποιεσδήποτε εκτιμήσεις και προβλέψεις αδύνατες.
Φωτό: Thanasis Papazacharias/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ