
Αντιμέτωπη με μια απρόσμενη εξέλιξη βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας. Ενώ μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου η εγχώρια παραγωγή έχει υποχωρήσει σημαντικά, οι εξαγωγές της Ινδίας κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο, με αποτέλεσμα την έλλειψη της πρώτης ύλης για τα εγχώρια χαλυβουργεία.
Πιο συγκεκριμένα, η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε το εν λόγω διάστημα κατά 47 εκατ. τόνους, ενώ οι εξαγωγές άγγιξαν τους 22 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 63%.
Μάλιστα, βιομηχανικές ενώσεις, μεταξύ των οποίων οι Indian Chamber of Commerce (ICC) και All India Induction Furnaces Association (AIIFA), με επιστολή τους στον P. K. Sinha, σύμβουλο του πρωθυπουργού Μondi, ζητούν την απαγόρευση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από τη χώρα προκειμένου να μετριαστεί το έλλειμμα στην εγχώρια αγορά.
Παράλληλα σημειώνουν ότι η μείωση της εγχώριας παραγωγής οδηγεί σε αυξήσεις των τιμών. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι, καθώς τα χαλυβουργεία στην Ινδία αντιμετωπίζουν αυξημένο κόστος παραγωγής, αναπόφευκτα μεταφέρουν το κόστος αυτό στους πελάτες τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 50% της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος προέρχεται από μικρότερα χαλυβουργεία, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συναγωνιστούν κολοσσούς όπως η Tata Steel και η JSW Steel, ιδιαίτερα σε τόσο δύσκολες συγκυρίες όπως αυτή.
Στην κοινή επιστολή προς τον P. K. Sinha, η All India Induction Furnaces Association σημειώνει ότι η Ινδία εισήλθε δυναμικά στις εξαγωγές iron ore από πέρυσι, στην προσπάθειά της να γεφυρώσει το χάσμα από τις απώλειες στις εξαγωγικές ροές της Βραζιλίας και της Αυστραλίας.
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να απαγορευτούν οι εξαγωγές iron ore από τη χώρα για την επιβίωση των μικρότερων χαλυβουργείων και την αποφυγή περικοπών θέσεων εργασίας στον κλάδο», καταλήγουν οι ενώσεις στην επιστολή τους.
Φωτό: Steffen Zahn/Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ