
Αντιμέτωπη με μια απρόσμενη εξέλιξη βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η βιομηχανία σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας. Ενώ μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου η εγχώρια παραγωγή έχει υποχωρήσει σημαντικά, οι εξαγωγές της Ινδίας κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο, με αποτέλεσμα την έλλειψη της πρώτης ύλης για τα εγχώρια χαλυβουργεία.
Πιο συγκεκριμένα, η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε το εν λόγω διάστημα κατά 47 εκατ. τόνους, ενώ οι εξαγωγές άγγιξαν τους 22 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 63%.
Μάλιστα, βιομηχανικές ενώσεις, μεταξύ των οποίων οι Indian Chamber of Commerce (ICC) και All India Induction Furnaces Association (AIIFA), με επιστολή τους στον P. K. Sinha, σύμβουλο του πρωθυπουργού Μondi, ζητούν την απαγόρευση των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από τη χώρα προκειμένου να μετριαστεί το έλλειμμα στην εγχώρια αγορά.
Παράλληλα σημειώνουν ότι η μείωση της εγχώριας παραγωγής οδηγεί σε αυξήσεις των τιμών. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι, καθώς τα χαλυβουργεία στην Ινδία αντιμετωπίζουν αυξημένο κόστος παραγωγής, αναπόφευκτα μεταφέρουν το κόστος αυτό στους πελάτες τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 50% της παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος προέρχεται από μικρότερα χαλυβουργεία, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συναγωνιστούν κολοσσούς όπως η Tata Steel και η JSW Steel, ιδιαίτερα σε τόσο δύσκολες συγκυρίες όπως αυτή.
Στην κοινή επιστολή προς τον P. K. Sinha, η All India Induction Furnaces Association σημειώνει ότι η Ινδία εισήλθε δυναμικά στις εξαγωγές iron ore από πέρυσι, στην προσπάθειά της να γεφυρώσει το χάσμα από τις απώλειες στις εξαγωγικές ροές της Βραζιλίας και της Αυστραλίας.
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να απαγορευτούν οι εξαγωγές iron ore από τη χώρα για την επιβίωση των μικρότερων χαλυβουργείων και την αποφυγή περικοπών θέσεων εργασίας στον κλάδο», καταλήγουν οι ενώσεις στην επιστολή τους.
Φωτό: Steffen Zahn/Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ