
Οι εισαγωγές LNG της Κίνας αναμένεται να αυξηθούν φέτος κατά 10%, υπερβαίνοντας κάθε ρεκόρ, καθώς η βιομηχανική ζήτηση, αλλά και αυτή από τα νοικοκυριά, αυξάνεται, ενώ η τιμή του καυσίμου παρουσιάζει πτώση.
Με τη συνολική χρήση φυσικού αερίου να εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί φέτος κατά 4-6%, η Κίνα αποτελεί ίσως τη μοναδική αχτίδα φωτός για την πληγείσα αγορά αερίου, του οποίου η ζήτηση φέτος θα υποχωρήσει κατά 4%, ως απόρροια της συρρίκνωσης της παγκόσμιας οικονομίας.
Αναλυτές και traders σημειώνουν στο Reuters ότι οι εισαγωγές LNG της Κίνας θα αγγίξουν τους 65-67 εκατ. τόνους. Με την κατά 10% αύξηση των εισαγωγών, η Κίνα αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία της Ιαπωνίας στις εισαγωγές LNG.
Την ίδια ώρα, οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η Κίνα βρίσκεται σε αναπτυξιακά επίπεδα όμοια με αυτά πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας και συνεπώς η ζήτηση για φυσικό αέριο ανακάμπτει ταχύτερα του αναμενομένου.
Οι εισαγωγές κατά το δ΄ τρίμηνο θα παραμείνουν σε πολύ καλά επίπεδα, δεδομένου ότι το LNG είναι πιο ανταγωνιστικό από άποψη τιμής σε σχέση με το φυσικό αέριο, που εισάγεται μέσω αγωγών, σημειώνουν αναλυτές του IHS Markit.
Κατά το πρώτο οκτάμηνο του έτους, οι εισαγωγές LNG της Κίνας αυξήθηκαν κατά 10,3% σε ετήσια βάση, στους 42,2 εκατ. τόνους. Αντίθετα, οι εισαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών υποχώρησαν κατά 7,4%, σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία.
Η Κίνα χρησιμοποιεί το LNG ως γέφυρα για την ανθρακική της ουδετερότητα έως το 2060, με εκατομμύρια νοικοκυριά να έχουν από το 2016 στραφεί στο φυσικό αέριο έναντι του άνθρακα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ