
Έτοιμη να εξαγάγει το πρώτο φορτίο αργού μετά από οκτώ μήνες είναι η Λιβύη, σύμφωνα με το Argus Media.
Το φορτίο αργού θα εξαχθεί από τον λιμένα Marsa el-Hariga, ανατολικά της Λιβύης, περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αποτελώντας το πρώτο τέτοιο φορτίο μετά την αναστολή των εν λόγω εξαγωγών λόγω εσωτερικών πολιτικών εντάσεων στη χώρα.
Το Argus Media αναφέρει ότι το πλοίο «Marlin Shikoku» θα φορτώσει αργό που αντιστοιχεί σε 1 εκατ. βαρέλια στις 24-27 Σεπτεμβρίου. Ο προορισμός του φορτίου, το οποίο είχε προηγουμένως αποθηκευτεί, παραμένει ακόμη άγνωστος.
Σημειώνεται ότι, από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, δεν έχει σημειωθεί καμία πετρελαϊκή εξαγωγή από την ανατολική Λιβύη, καθώς τα λιμάνια της περιοχής, όσο και οι τερματικοί και τα εργοστάσια παραγωγής αργού, παρέμεναν αποκλεισμένα από συμμάχους του επικεφαλής του Εθνικού Στρατού της Λιβύης (LNA), Χαλίφα Χαφτάρ.
Ωστόσο, ο LNA και η Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας της Λιβύης (GNA), που όλο αυτό το διάστημα είχαν επιδοθεί σε πολεμικές συρράξεις, ήλθαν σε συμφωνία για την επανέναρξη των πετρελαϊκών εξαγωγών της χώρας σε «ασφαλή» λιμάνια.
Αν και η εν λόγω συμφωνία φαίνεται να σημαίνει την εν μέρει, τουλάχιστον, αναζωπύρωση των εξαγωγών πετρελαίου της Λιβύης, εντούτοις παραμένει άγνωστο το εάν η συμφωνία αυτή θα αντέξει στον χρόνο. Η συμφωνία, αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων μεταξύ του ίδιου του στρατάρχη Χαφτάρ και του αντιπροέδρου της Κυβέρνησης της GNA, Ahmed Maiteeq, δεν έχει εγκριθεί ακόμη από τον πρωθυπουργό της GNA, Fayez al-Sarraj, αλλά ούτε και από τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Λιβύης, η οποία αποτελεί το νομοθετικό σώμα της χώρας.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς δεν κρύβουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η χώρα με τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στην Αφρική ξαναμπαίνει στο παιχνίδι, αυξάνοντας ουσιαστικά την ήδη πλεονάζουσα προσφορά, εξέλιξη που θα συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ