
Τα σχέδια για τη δημιουργία εγκατάστασης διαλύσεων πλοίων με φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους ανακοίνωσε το South African Development Agency. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας εγκατάστασης βρίσκεται στα πλάνα αρκετών πολιτικών της Νότιας Αφρικής από το 2011 και φαίνεται πως η ιδέα κάνει την επανεμφάνισή της.
Η πλειονότητα των πλοίων κατευθύνονται σε μονάδες του Μπανγκλαντές, της Ινδίας και του Πακιστάν, όπου οι προδιαγραφές ασφαλείας βρίσκονται συχνά στο στόχαστρο, εγείροντας ανησυχίες για την υγεία των εργαζομένων αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος. Σημειώνεται πως, παρά το γεγονός ότι ορισμένα διαλυτήρια στις προαναφερθείσες χώρες έχουν πιστοποιηθεί υπό τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, εντούτοις δεν έχουν λάβει τις σχετικές εγκρίσεις από Ευρωπαίους νομοθέτες υπό το EU Ship Recycling Regulation (SRR), το οποίο απαιτεί από διαχειριστές πλοίων με ευρωπαϊκή σημαία να επιλέγουν από μια συγκεκριμένη λίστα πιστοποιημένων διαλυτηρίων.
Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διάλυσης που εφαρμόζουν τα διαλυτήρια της Ασίας, ο οποίος περιλαμβάνει το beaching, τα πλοία θα μεταφέρονται σε ειδικές εγκαταστάσεις για την διάλυση και ανακύκλωσή τους. Μέσω του εν λόγω συστήματος, περισσότερα από ένα πλοία θα μπορούν να μεταφέρονται στις ειδικές αυτές γιάρδες κάθε φορά.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ, η νέα εγκατάσταση για την περιβαλλοντικά φιλικότερη διάλυση των πλοίων στη Νότια Αφρική θα φέρει την ονομασία «34South» και θα διευκολύνει τα πλοία που επιχειρούν πέριξ του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, χωρίς να χρειάζεται να διασχίσουν τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η «34South» χαίρει της υποστήριξης της Industrial Development Corporation (IDC) της Νότιας Αφρικής.
Η εγκατάσταση θα βρίσκεται στη Δυτική Ακτή της Νότιας Αφρικής και συγκεκριμένα στο Saldanha Bay Industrial Development Zone.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ