
Τα σχέδια για τη δημιουργία εγκατάστασης διαλύσεων πλοίων με φιλικές προς το περιβάλλον μεθόδους ανακοίνωσε το South African Development Agency. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας εγκατάστασης βρίσκεται στα πλάνα αρκετών πολιτικών της Νότιας Αφρικής από το 2011 και φαίνεται πως η ιδέα κάνει την επανεμφάνισή της.
Η πλειονότητα των πλοίων κατευθύνονται σε μονάδες του Μπανγκλαντές, της Ινδίας και του Πακιστάν, όπου οι προδιαγραφές ασφαλείας βρίσκονται συχνά στο στόχαστρο, εγείροντας ανησυχίες για την υγεία των εργαζομένων αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος. Σημειώνεται πως, παρά το γεγονός ότι ορισμένα διαλυτήρια στις προαναφερθείσες χώρες έχουν πιστοποιηθεί υπό τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, εντούτοις δεν έχουν λάβει τις σχετικές εγκρίσεις από Ευρωπαίους νομοθέτες υπό το EU Ship Recycling Regulation (SRR), το οποίο απαιτεί από διαχειριστές πλοίων με ευρωπαϊκή σημαία να επιλέγουν από μια συγκεκριμένη λίστα πιστοποιημένων διαλυτηρίων.
Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό τρόπο διάλυσης που εφαρμόζουν τα διαλυτήρια της Ασίας, ο οποίος περιλαμβάνει το beaching, τα πλοία θα μεταφέρονται σε ειδικές εγκαταστάσεις για την διάλυση και ανακύκλωσή τους. Μέσω του εν λόγω συστήματος, περισσότερα από ένα πλοία θα μπορούν να μεταφέρονται στις ειδικές αυτές γιάρδες κάθε φορά.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ, η νέα εγκατάσταση για την περιβαλλοντικά φιλικότερη διάλυση των πλοίων στη Νότια Αφρική θα φέρει την ονομασία «34South» και θα διευκολύνει τα πλοία που επιχειρούν πέριξ του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, χωρίς να χρειάζεται να διασχίσουν τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η «34South» χαίρει της υποστήριξης της Industrial Development Corporation (IDC) της Νότιας Αφρικής.
Η εγκατάσταση θα βρίσκεται στη Δυτική Ακτή της Νότιας Αφρικής και συγκεκριμένα στο Saldanha Bay Industrial Development Zone.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ