
Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η αναλογία του orderbook για όλους τους τύπους πλοίων σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο, σύμφωνα με στοιχεία του Clarkson Research Services.
Ειδικότερα, η Clarksons Research αναφέρει ότι η εν λόγω αναλογία ανέρχεται στο 7,4%, αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 1989.
Αν και υπάρχουν κλάδοι που επιδεικνύουν καλύτερες αναλογίες, όπως αυτός των LNG carriers, οι παραγγελίες για πλοία όπως tankers, bulkers και containerships είναι εξαιρετικά χαμηλές σε σχέση με τον αριθμό των πλοίων που συναποτελούν τον παγκόσμιο στόλο.
Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα των ναυπηγείων σε παγκόσμιο επίπεδο έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά επίπεδα της περιόδου 2010-2011.
Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι παραγγελίες αγγίζουν τα 23 εκατ. DWΤ, με την Clarksons Research να εκτιμά ότι θα φτάσουν τα 30 εκατ. DWT έως το τέλος του έτους. Όσον αφορά τον μέσο όρο παραδόσεων πλοίων από το 2010 μέχρι και το 2019, αυτός ανέρχεται στα 116 εκατ. DWΤ, με τις εκτιμήσεις για τις παραδόσεις πλοίων του 2020 να κάνουν λόγο για παραδόσεις 84 εκατ. DWΤ. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά κατά πολύ αυτόν των παραγγελιών, με το orderbook να έχει καταγράψει πτώση κατά 20% από την αρχή του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, η αναλογία βιβλίου παραγγελιών-υφιστάμενου στόλου αναμένεται να φτάσει σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ