
Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η αναλογία του orderbook για όλους τους τύπους πλοίων σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο, σύμφωνα με στοιχεία του Clarkson Research Services.
Ειδικότερα, η Clarksons Research αναφέρει ότι η εν λόγω αναλογία ανέρχεται στο 7,4%, αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 1989.
Αν και υπάρχουν κλάδοι που επιδεικνύουν καλύτερες αναλογίες, όπως αυτός των LNG carriers, οι παραγγελίες για πλοία όπως tankers, bulkers και containerships είναι εξαιρετικά χαμηλές σε σχέση με τον αριθμό των πλοίων που συναποτελούν τον παγκόσμιο στόλο.
Παράλληλα, η παραγωγική ικανότητα των ναυπηγείων σε παγκόσμιο επίπεδο έχει μειωθεί κατά 40% συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά επίπεδα της περιόδου 2010-2011.
Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι παραγγελίες αγγίζουν τα 23 εκατ. DWΤ, με την Clarksons Research να εκτιμά ότι θα φτάσουν τα 30 εκατ. DWT έως το τέλος του έτους. Όσον αφορά τον μέσο όρο παραδόσεων πλοίων από το 2010 μέχρι και το 2019, αυτός ανέρχεται στα 116 εκατ. DWΤ, με τις εκτιμήσεις για τις παραδόσεις πλοίων του 2020 να κάνουν λόγο για παραδόσεις 84 εκατ. DWΤ. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά κατά πολύ αυτόν των παραγγελιών, με το orderbook να έχει καταγράψει πτώση κατά 20% από την αρχή του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, η αναλογία βιβλίου παραγγελιών-υφιστάμενου στόλου αναμένεται να φτάσει σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Φωτό: STR/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ