
O ελληνόκτητος στόλος και οι Έλληνες επιχειρηματίες της θάλασσας συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν διεθνώς, παρά τις αθέμιτες πρακτικές που υποστηρίζουν άλλα ισχυρά ναυτιλιακά κράτη, ειδικά της Ανατολής. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ. Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες και στην ιδιοκτησία και στη διαχείριση bulk carriers: Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του ελληνόκτητου στόλου bulkers αγγίζει τα $28,417 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), οριακά χαμηλότερα από τον αντίστοιχο κινεζικών συμφερόντων ($29,295 δισ.).
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου bulkers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Αυγούστου, η Star Bulk Carriers είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $1,523 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Maran Dry Μanagement Inc. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Maran Dry ανέρχεται σε $1,215 δισ. H Lavinia Corporation καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου bulk carriers που διαχειρίζεται η Lavinia αγγίζει τα $916 εκατ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Golden Union βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $802 εκατ.
$685 εκατ. είναι, σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του υπό διαχείριση στόλου πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της Diana Shipping.
Alpha Bulkers Shipmanagement ($604 εκατ.), Marmaras Navigation ($558 εκατ.), Eastern Mediterranean Maritime ($553 εκατ.), Τransmed Shipping ($496 εκατ.) και ΑΜ Nomikos ($476 εκατ.) συμπληρώνουν τη δεκάδα των «ισχυρών» εταιρειών διαχείρισης bulkers ελληνικών συμφερόντων ή ελληνικής διαχείρισης και διοίκησης, με βάση την αξία του στόλου που αυτές διαχειρίζονται.
Για περισσότερα στοιχεία για τις κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης bulkers (και ανά μέγεθος πλοίου) μπορείτε να ανατρέξετε στο σχετικό αφιέρωμα του τεύχους Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών (σελ. 58-74), που μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hanwha αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο μέτοχο της ναυπηγικής εταιρείας Austal. Με την εξασφάλιση επιπλέον βάσεων παραγωγής στις ΗΠΑ, πέραν του ναυπηγείου…

Έντονη απόκλιση στην υιοθέτηση τεχνολογιών διπλού καυσίμου μεταξύ των κλάδων ξηρού και υγρού φορτίου καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue. Ενώ και οι δύο…

O Lloyd’s Register (LR) συγκάλεσε την τελευταία συνεδρίαση του Hellenic Technical Committee (HTC) στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου, συγκεντρώνοντας περίπου 60 ανώτερα στελέχη και…

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ