
O ελληνόκτητος στόλος και οι Έλληνες επιχειρηματίες της θάλασσας συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν διεθνώς, παρά τις αθέμιτες πρακτικές που υποστηρίζουν άλλα ισχυρά ναυτιλιακά κράτη, ειδικά της Ανατολής. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ. Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες και στην ιδιοκτησία και στη διαχείριση bulk carriers: Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του ελληνόκτητου στόλου bulkers αγγίζει τα $28,417 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), οριακά χαμηλότερα από τον αντίστοιχο κινεζικών συμφερόντων ($29,295 δισ.).
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου bulkers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Αυγούστου, η Star Bulk Carriers είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $1,523 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Maran Dry Μanagement Inc. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Maran Dry ανέρχεται σε $1,215 δισ. H Lavinia Corporation καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου bulk carriers που διαχειρίζεται η Lavinia αγγίζει τα $916 εκατ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Golden Union βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $802 εκατ.
$685 εκατ. είναι, σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του υπό διαχείριση στόλου πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου της Diana Shipping.
Alpha Bulkers Shipmanagement ($604 εκατ.), Marmaras Navigation ($558 εκατ.), Eastern Mediterranean Maritime ($553 εκατ.), Τransmed Shipping ($496 εκατ.) και ΑΜ Nomikos ($476 εκατ.) συμπληρώνουν τη δεκάδα των «ισχυρών» εταιρειών διαχείρισης bulkers ελληνικών συμφερόντων ή ελληνικής διαχείρισης και διοίκησης, με βάση την αξία του στόλου που αυτές διαχειρίζονται.
Για περισσότερα στοιχεία για τις κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης bulkers (και ανά μέγεθος πλοίου) μπορείτε να ανατρέξετε στο σχετικό αφιέρωμα του τεύχους Αυγούστου των Ναυτικών Χρονικών (σελ. 58-74), που μπορείτε να βρείτε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ