
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία θαλάσσιων ερευνών ProMare και ο τεχνολογικός κολοσσός IBM ανακοίνωσαν, την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, την καθέλκυση του πλήρως αυτόνομου πλοίου «Mayflower Autonomous Ship» (MAS), το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και είναι τροφοδοτούμενο με ηλιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η IBM, το σκάφος χρειάστηκε δύο χρόνια για τον σχεδιασμό, τη ναυπήγηση και την εγκατάσταση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ενώ καθελκύστηκε στα ανοιχτά της ακτής του Πλίμουθ της Αγγλίας.
Σχεδιασμένο για την ασφαλή και οικονομική παροχή δεδομένων από τους ωκεανούς, το εν λόγω πλοίο αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην ωκεανογραφία μέσω της συνεργασίας του με επιστήμονες και άλλα αυτόνομα σκάφη/πλοία. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα περαιτέρω κατανόησης
φαινομένων όπως η κλιματική αλλαγή και θα συμβάλει στη διατήρηση των θαλάσσιων θηλαστικών του πλανήτη.
Ως αυτόνομο πλοίο, το «MAS» διαθέτει σύστημα AI Captain, ανεπτυγμένο συνεργατικά από την ProMare και την IBM. Για την περαιτέρω πληροφόρηση σχετικά με τις αποστολές που αναλαμβάνει το «MAS», οι δύο εταιρείες εγκαινίασαν μια νέα διαδικτυακή πύλη, τη MAS400.
Από εκεί, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία του σκάφους, καθώς και δεδομένα από τα διάφορα ερευνητικά του εγχειρήματα. Το σκάφος διαθέτει επίσης chatbot, το οποίο θα ενημερώνει το κοινό για την πρόοδο που σημειώνει το «MAS» κατά τη διάρκεια των ερευνών του.
Ο επιστημονικός διευθυντής του εγχειρήματος του MAS και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ProMare, Fredrik Soreide, δήλωσε: «Η προστασία του ωκεανού εξαρτάται από την ικανότητά μας να συμπεριλαμβάνουμε το κοινό σε σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την υγεία του. Η διαδικτυακή πύλη MAS400 έχει σχεδιαστεί για να κάνει ακριβώς αυτό και να ενημερώνει ανθρώπους σχετικά με το πού βρίσκεται το πλοίο, με ποια ταχύτητα ταξιδεύει, υπό ποιες συνθήκες λειτουργεί και ποια έρευνα διεξάγεται».
Το «MAS» αναμένεται να παραμείνει σε φάση δοκιμών για τους επόμενους έξι μήνες, πριν επιχειρήσει να διασχίσει τον Ατλαντικό, την άνοιξη του 2021. Υπενθυμίζεται ότι το σκάφος θα πραγματοποιήσει το ταξίδι του θρυλικού «Mayflower», ξεκινώντας από το Πλίμουθ. Το εν λόγω ταξίδι θα σηματοδοτήσει τα 400 χρόνια από τότε που το «Mayflower» μετέφερε Ευρωπαίους αποίκους στην Αμερική, το 1620.
https://youtu.be/n8wPUCPX6ss
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ