
Πλήρως αποτυχημένες καθίστανται οι προσπάθειες των παγκόσμιων κυβερνήσεων τα τελευταία δέκα χρόνια για την προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με έκθεση των Ηνωμένων Εθνών, οι κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να επιτύχουν ούτε έναν από τους στόχους που είχαν τεθεί την τελευταία δεκαετία για την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.
Πρόκειται για τη δεύτερη σε σειρά δεκαετία κατά την οποία κανένας εκ των περιβαλλοντικών στόχων «Aichi biodiversity targets», οι οποίοι συμφωνήθηκαν στην Κίνα, δεν εκπληρώνονται.
Η έκθεση με τίτλο «Global Biodiversity Outlook 5» έρχεται λίγο πριν από τη συνάντηση κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για περιβαλλοντικά ζητήματα. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει, παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί σε ορισμένους τομείς, το φυσικό περιβάλλον συνεχίζει να εξαφανίζεται με αμείωτους ρυθμούς λόγω των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, ενώ οι κυβερνήσεις συνεχίζουν να παρέχουν επιδοτήσεις ύψους $500 δισ. σε παραγωγικούς τομείς που βλάπτουν το περιβάλλον.
Εκ των είκοσι «Aichi biodiversity targets», μονάχα έξι έχουν μερικώς επιτευχθεί, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν τις υπό προστασία περιοχές και τα επεμβατικά είδη. Παρά το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις δεν κατάφεραν να προστατεύσουν το 17% του χερσαίου και το 10% του θαλάσσιου περιβάλλοντος του πλανήτη, το 44% ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών βρίσκεται πλέον υπό προστασία, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 29% σε σχέση με το 2000.
Ακόμη, περίπου 200 εξαλείψεις επιβλαβών επεμβατικών ειδών έχουν λάβει χώρα την τελευταία δεκαετία.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν τα ΗΕ, η ολοένα αυξανόμενη καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος μπορεί να υπονομεύσει την οποιαδήποτε σημαντική πρόοδο επιτευχθεί αναφορικά με τη Συμφωνία του Παρισιού εάν δεν ληφθεί άμεση δράση.
Η έκθεση των ΗΕ έρχεται επίσης την περίοδο όπου τα μέλη του Convention on Biological Diversity βρίσκονται σε φάση διαπραγμάτευσης των περιβαλλοντικών στόχων για τη δεκαετία που διανύουμε. Οι τελικές διαπραγματεύσεις αναμένεται να λάβουν χώρα τον Μάιο του 2021, με την προστασία του 30% του πλανήτη να αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους.
Φωτό: Arek Socha/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ