
Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει τα πάνω κάτω στην προσφορά πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων, σύμφωνα με την πρόσφατη ανάλυση της τα όσα αναφέρει η BIMCO. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας σημειώθηκαν αυξήσεις τόσο στις ναυπηγήσεις νεότευκτων όσο και στις διαλύσεις, ενώ απότομη πτώση κατέγραψαν και οι παραγγελίες.
Μέχρι στιγμής, ο παγκόσμιος στόλος των bulkers έχει καταγράψει αύξηση της τάξεως του 2,8%, ενώ ξεπέρασε για πρώτη φορά το «φράγμα» των 900 εκατ. DWT σε συνολική μεταφορική ικανότητα. Με την υφιστάμενη παγκόσμια μεταφορική ικανότητα του στόλου των bulkers να βρίσκεται στα 903,3 εκατ. DWT, η BIMCO εκτιμά ότι, μέχρι το τέλος της χρονιάς, η αύξηση του στόλου θα φτάσει το 3,5%.
Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, το orderbook σημείωσε πτώση κατά 63,4 εκατ. DWΤ, στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004. Πλοία χωρητικότητας 33,9 εκατ. DWΤ προστέθηκαν στον στόλο φέτος. Το 50% της «νεοεισελθούσης» στον στόλο χωρητικότητας προήλθε από τα 70 νεότευκτα Capesizes (15,5 εκατ. DWT) που παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.
Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου μετριάστηκε από αυτήν των διαλύσεων. Παρ’ όλα αυτά, ο παγκόσμιος στόλος συνεχίζει την πορεία ανάπτυξής του, καθώς, παρά την αύξηση των διαλύσεων κατά 69,4% σε σχέση με το 2019, η «χαμένη» μεταφορική ικανότητα ανέρχεται μονάχα στα 8,7 εκατ. DWT.
Όσον αφορά τις παραγγελίες για νεότευκτα, αυτές έχουν σημειώσει πτώση κατά 59,1%, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς δεν υπήρξε «όρεξη» για επένδυση από πλευράς πλοιοκτητών σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Η BIMCO καταλήγει ότι, δεδομένης της εκτίμησης για αύξηση του στόλου των bulkers κατά 3,5% για το υπόλοιπο του 2020, σε συνδυασμό με την ολοένα μειωμένη ζήτηση, ο εν λόγω κλάδος αναμένεται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις. Η ανισορροπία προσφοράς-ζήτησης έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο στη βιομηχανία των bulkers, η οποία μάχεται να βρει την ισορροπία της μετά την πανδημία του Covid-19.
Φωτό: Yun David/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ