
Η Γερμανία αναμένει ότι η οικονομική κρίση λόγω της πανδημίας θα είναι λιγότερο σοβαρή φέτος από ό,τι αρχικά φοβόταν, αλλά η χαμηλή ζήτηση από το εξωτερικό είναι πιθανό να αποδυναμώσει την ανάκαμψη στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης το 2021.
Παρουσιάζοντας τις ενημερωμένες προβλέψεις της κυβέρνησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Peter Altmaier, ανέφερε ότι μια ισχυρή απάντηση από το κράτος θα βοηθούσε στην ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη από το σοκ που προκάλεσε ο Covid-19.
«Η ύφεση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αποδείχθηκε λιγότερο σοβαρή από ό,τι φοβόμασταν», δήλωσε ο κ. Altmaier σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι τα χειρότερα για την οικονομία έχουν περάσει.
«Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, έχουμε να κάνουμε με μια ανάπτυξη σχήματος V», πρόσθεσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι δεν περιμένει από τις αρχές να επιβάλουν έναν άλλο γύρο μέτρων lockdown όπως τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Επιβεβαιώνοντας προηγούμενη έκθεση του Reuters, ο κ. Altmaier δήλωσε ότι το Βερολίνο είχε αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψή του για το 2020 με ύφεση 5,8% έναντι της προηγούμενης εκτίμησης, που προσδιόριζε την ύφεση σε 6,3%, κάτι που θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 5,7% το 2009, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Για το 2021, η γερμανική κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για ανάπτυξη 4,4% από την προηγούμενη εκτίμησή της, που έκανε λόγο για 5,2%. «Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία δεν θα φτάσει στο μέγεθος της προ πανδημίας περιόδου πριν από τις αρχές του 2022», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός.
Τέλος, η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι οι εξαγωγές θα μειωθούν κατά 12,1% φέτος, ενώ το 2021 θα σημειώσουν άνοδο κατά 8,8%. Η ιδιωτική κατανάλωση προσδιορίζεται μειωμένη κατά 6,9% φέτος, αυξανόμενη κατά 4,7% το 2021.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης συρρικνώθηκε κατά 9,7% το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες, οι εταιρικές επενδύσεις και οι εξαγωγές κατέρρευσαν.
Φωτό: Igor Flek/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ