
Η Γερμανία αναμένει ότι η οικονομική κρίση λόγω της πανδημίας θα είναι λιγότερο σοβαρή φέτος από ό,τι αρχικά φοβόταν, αλλά η χαμηλή ζήτηση από το εξωτερικό είναι πιθανό να αποδυναμώσει την ανάκαμψη στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης το 2021.
Παρουσιάζοντας τις ενημερωμένες προβλέψεις της κυβέρνησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Peter Altmaier, ανέφερε ότι μια ισχυρή απάντηση από το κράτος θα βοηθούσε στην ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη από το σοκ που προκάλεσε ο Covid-19.
«Η ύφεση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αποδείχθηκε λιγότερο σοβαρή από ό,τι φοβόμασταν», δήλωσε ο κ. Altmaier σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι τα χειρότερα για την οικονομία έχουν περάσει.
«Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, έχουμε να κάνουμε με μια ανάπτυξη σχήματος V», πρόσθεσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι δεν περιμένει από τις αρχές να επιβάλουν έναν άλλο γύρο μέτρων lockdown όπως τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Επιβεβαιώνοντας προηγούμενη έκθεση του Reuters, ο κ. Altmaier δήλωσε ότι το Βερολίνο είχε αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψή του για το 2020 με ύφεση 5,8% έναντι της προηγούμενης εκτίμησης, που προσδιόριζε την ύφεση σε 6,3%, κάτι που θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 5,7% το 2009, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Για το 2021, η γερμανική κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για ανάπτυξη 4,4% από την προηγούμενη εκτίμησή της, που έκανε λόγο για 5,2%. «Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία δεν θα φτάσει στο μέγεθος της προ πανδημίας περιόδου πριν από τις αρχές του 2022», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός.
Τέλος, η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι οι εξαγωγές θα μειωθούν κατά 12,1% φέτος, ενώ το 2021 θα σημειώσουν άνοδο κατά 8,8%. Η ιδιωτική κατανάλωση προσδιορίζεται μειωμένη κατά 6,9% φέτος, αυξανόμενη κατά 4,7% το 2021.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης συρρικνώθηκε κατά 9,7% το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες, οι εταιρικές επενδύσεις και οι εξαγωγές κατέρρευσαν.
Φωτό: Igor Flek/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ