
Η Γερμανία αναμένει ότι η οικονομική κρίση λόγω της πανδημίας θα είναι λιγότερο σοβαρή φέτος από ό,τι αρχικά φοβόταν, αλλά η χαμηλή ζήτηση από το εξωτερικό είναι πιθανό να αποδυναμώσει την ανάκαμψη στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης το 2021.
Παρουσιάζοντας τις ενημερωμένες προβλέψεις της κυβέρνησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Peter Altmaier, ανέφερε ότι μια ισχυρή απάντηση από το κράτος θα βοηθούσε στην ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη από το σοκ που προκάλεσε ο Covid-19.
«Η ύφεση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αποδείχθηκε λιγότερο σοβαρή από ό,τι φοβόμασταν», δήλωσε ο κ. Altmaier σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι τα χειρότερα για την οικονομία έχουν περάσει.
«Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, έχουμε να κάνουμε με μια ανάπτυξη σχήματος V», πρόσθεσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι δεν περιμένει από τις αρχές να επιβάλουν έναν άλλο γύρο μέτρων lockdown όπως τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Επιβεβαιώνοντας προηγούμενη έκθεση του Reuters, ο κ. Altmaier δήλωσε ότι το Βερολίνο είχε αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψή του για το 2020 με ύφεση 5,8% έναντι της προηγούμενης εκτίμησης, που προσδιόριζε την ύφεση σε 6,3%, κάτι που θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 5,7% το 2009, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Για το 2021, η γερμανική κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για ανάπτυξη 4,4% από την προηγούμενη εκτίμησή της, που έκανε λόγο για 5,2%. «Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία δεν θα φτάσει στο μέγεθος της προ πανδημίας περιόδου πριν από τις αρχές του 2022», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός.
Τέλος, η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι οι εξαγωγές θα μειωθούν κατά 12,1% φέτος, ενώ το 2021 θα σημειώσουν άνοδο κατά 8,8%. Η ιδιωτική κατανάλωση προσδιορίζεται μειωμένη κατά 6,9% φέτος, αυξανόμενη κατά 4,7% το 2021.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης συρρικνώθηκε κατά 9,7% το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες, οι εταιρικές επενδύσεις και οι εξαγωγές κατέρρευσαν.
Φωτό: Igor Flek/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ