
Δυνάμεις του ιαπωνικού πολεμικού ναυτικού και της ακτοφυλακής, κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες, προσπαθούν να εντοπίσουν το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου Gulf Livestock 1, κατασκευής 2002, με σημαία Παναμά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες είναι ιορδανικών συμφερόντων.
Το πλοίο σύμφωνα με τις τοπικές ιαπωνικές αρχές ναυάγησε στη Θάλασσα της ανατολικής Κίνας, σε ακραία κακοκαιρία η οποία προκλήθηκε από το πέρασμα του τυφώνα Maysak. Ο τυφώνας ήδη σαρώνει το νοτιοδυτικό ιαπωνικό αρχιπέλαγος.
Το πλοίο, ανακοινώθηκε ότι έχει 43 άτομα πλήρωμα και μεταφέρει 5850 ζώα, ως φορτίο. Το πλήρωμα αποτελείται από Φιλιππινέζους, Νεοζηλανδούς και Αυστραλούς. Το παναμέζικου νηολογίου cargo ship εξέπεμψε το τελευταίο σήμα κινδύνου από τη Θάλασσα της ανατολικής Κίνας, δυτικά του νησιού Amami Oshima, στην νοτιοδυτική Ιαπωνία.
Έως τώρα έχει εντοπιστεί και σωθεί μόνο ένα μέλος πληρώματος. Το πλοίο ταξίδευε ναυλωμένο από τη Νέα Ζηλανδία προς την Κίνα, μεταφέροντας ζώα προς σφαγή. Ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στην ιαπωνική ακτοφυλακή ότι το πλοίο αρχικά παρουσίασε πρόβλημα στις μηχανές και μετέπειτα ανατράπηκε από την ακραία θαλασσοταραχή.
Ο ναυτικός που περισυλλέχθηκε, εξήγησε πως πήδηξε στη θάλασσα όταν το πλοίο αναποδογύριζε και είχε μόλις τον χρόνο να φορέσει ένα σωσίβιο. Το πλοίο στη συνέχεια βυθίσθηκε, σύμφωνα με τον ίδιο. Παράλληλα σημείωσε πως δεν είδε άλλα μέλη του πληρώματος ενώ περίμενε βοήθεια.
Ωστόσο στην ίδια ζώνη εντοπίσθηκε από αεροπλάνο το βράδυ της Τετάρτης μια φουσκωτή λέμβος, όμως οι διασώστες δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να φθάσουν σ’ αυτήν.
Τρία σκάφη της ακτοφυλακής, πέντε αεροπλάνα και δύτες συμμετέχουν στις επιχειρήσεις διάσωσης.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Japan Coast Guard
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Βελτιωμένη εμφανίζεται η εικόνα στη μεγάλη φωτιά που κατακαίει σήμερα για τρίτη μέρα τη βορειοδυτική Χίο. Η υποχώρηση των ανέμων και η ενίσχυση της…
Οι κολοσσοί Nvidia και AMD αναμένεται να μοιραστούν με την αμερικανική κυβέρνηση μέρος των εσόδων τους από πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσιεύματα διεθνών…
Η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία δηλώνουν έτοιμες να ενεργοποιήσουν εκ νέου το μηχανισμό επιβολής κυρώσεων εναντίον του Ιράν, αν δεν βρεθεί μέχρι…
Η Wasaline υπέγραψε σύμβαση για τη χρήση βιοαερίου με την Gasum και συμφωνία pooling στο πλαίσιο του FuelEU Maritime με τη Stena Line, η…
Μετά από χρόνια προετοιμασίας, η επαναλειτουργία του πάλαι ποτέ ναυπηγείου Hanjin στις Φιλιππίνες, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η HD Hyundai, βρίσκεται στην τελική ευθεία.…
Τουλάχιστον 40 θάνατοι που συνδέονται με τη χολέρα έχουν καταγραφεί σε μια εβδομάδα στην περιφέρεια του Νταρφούρ, στο δυτικό Σουδάν που βρίσκεται σε πόλεμο,…
Σε τροχιά ανόδου συνεχίζει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας σημαντική αύξηση 7,3% στην επιβατική κίνηση κατά το πρώτο επτάμηνο του 2025, έναντι και…
Πολλές χώρες ανά τον κόσμο στρέφονται στη «λύση» της πυρηνικής ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών τους. Σύμφωνα με το Reuters, ιδιώτες στην Ινδία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ