
Σε έκκληση προς την κυβέρνηση των Φιλιππίνων για την υποστήριξη και την ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας προέβη το think tank Caps and Partners Inc.
Η εν λόγω έκκληση αφορά άμεσα τη θαλάσσια άμυνα των Φιλιππίνων, καθώς, σύμφωνα με το Caps and Partners Inc., η ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πυλώνες για την προστασία των χωρικών υδάτων της χώρας.
Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και οι ΗΠΑ, ο Michael Eric Castillo, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Caps and Partners, δήλωσε ότι ο κοινός παρονομαστής των χωρών με ισχυρή θαλάσσια άμυνα είναι η ιδιαίτερα ανεπτυγμένη ναυπηγική βιομηχανία. Ακόμη, πρόσθεσε ότι τα χωρικά ύδατα των Φιλιππίνων διατρέχουν έναν διαρκή κίνδυνο παραβίασης, καθώς ο στόλος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για να υπερασπιστεί τα εθνικά συμφέροντα της χώρας.
Σημειώνεται ότι η έκκληση του think tank έγινε μετά την προσθήκη δύο σύγχρονων φρεγατών στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, οι οποίες ναυπηγήθηκαν στο Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας. Ωστόσο, ο κ. Castillo δήλωσε πως, ακόμα και με την προσθήκη των εν λόγω φρεγατών, το Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα, ιδιαίτερα όταν προβαίνει σε διεξαγωγή περιπολιών στα χωρικά της ύδατα και στην Αποκλειστική της Οικονομική Ζώνη.
Παράλληλα, σημείωσε πως η ανάπτυξη των φιλιππινέζικων ναυπηγείων είναι αναγκαία, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Η ρίζα του προβλήματος ωστόσο βρίσκεται στις ήδη υπάρχουσες κυβερνητικές πολιτικές, οι οποίες δεν παρέχουν στα φιλιππινέζικα ναυπηγεία τα κατάλληλα κίνητρα έτσι ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Castillo, «η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τις αναπτυξιακές και ρυθμιστικές της πολιτικές, οι οποίες αφορούν τη θαλάσσια βιομηχανία της χώρας. Πολλοί από τους υπάρχοντες κανονισμούς υπονομεύουν την ανάπτυξη του κλάδου». Κατά τον ίδιο, οι νομοθεσίες που διέπουν την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας είναι σχεδιασμένες για να «ελέγχουν αντί να διευκολύνουν την ανάπτυξή της».
Φωτό: Rolex Dela Pena/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ