
Σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα έφτασε το παγκόσμιο εμπόριο για το Q2 του 2020, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO).
Ο δείκτης εμπορίου αγαθών (Goods Trade Barometer) του β΄ τριμήνου, που δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο, έφτασε τις 84,5 μονάδες, πτώση κατά 18,6 μονάδες σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Αν και, όπως αναφέρθηκε, η εν λόγω πτώση αποτελεί ρεκόρ, αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΠΟΕ ξεκίνησε την καταγραφή του δείκτη εμπορίου αγαθών το 2007 και συνεπώς δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα γι’ αυτόν τον ισχυρισμό, λόγω του μικρού αριθμού δεδομένων.
Παρ’ όλα αυτά, ο Οργανισμός κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πτώση που καταγράφηκε το Q2, αν δεν ξεπερνά, τουλάχιστον ισοδυναμεί με το ναδίρ της οικονομικής κρίσης της περιόδου 2008-2009.
Το εμπόριο προϊόντων σημείωσε πτώση κατά 18,5% το Q2 σε σχέση με το Q2 του 2019. Οι επιμέρους δείκτες για το εμπόριο προϊόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας και των εναέριων μεταφορών μειώθηκαν στις 71,8 και 76,5 μονάδες αντίστοιχα. Ωστόσο, κάποια ανθεκτικότητα παρουσίασαν οι δείκτες για το εμπόριο ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και γεωργικών πρώτων υλών, καθώς έφτασαν τις 92,8 και 92,5 μονάδες αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι η γραμμή βάσης για όλους τους παραπάνω δείκτες είναι οι 100 μονάδες.
Αν και οι εκτιμήσεις του ΠΟΕ κάνουν λόγο για μερική ανάκαμψη κατά το Q3 του 2020, υπάρχει έντονο κλίμα αβεβαιότητας. Ακόμη, αβέβαιο παραμένει και το εάν η πρόσφατη άνθηση της χρηματιστηριακής αγοράς των ΗΠΑ αντικατοπτρίζει μια πραγματική ανάκαμψη ή είναι απλώς αποτέλεσμα σημαντικών πακέτων κινήτρων της αμερικανικής κυβέρνησης, καθώς και παρέμβασης της κεντρικής τράπεζας. Μένει να δούμε για πόσο καιρό ακόμη η πανδημία του κορονοϊού θα συνεχίσει να επηρεάζει το διεθνές εμπόριο.
Φωτό: Chris Pagan/Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ