
Σε έκδοση νέων πρωτοκόλλων για την προστασία των ναυτικών από τον κορονοϊό προέβη το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση International Maritime Health Association (IMHA) και την INTERTANKO.
Σκοπός των εν λόγω πρωτοκόλλων είναι τόσο ο περιορισμός της εξάπλωσης του ιού στα πλοία όσο και η διαβεβαίωση προς τις κυβερνήσεις ότι οι ναυτικοί μπορούν να επαναπατριστούν και να επιβιβαστούν σε πλοία με ασφαλή τρόπο.
Πρόσφατα υπήρξε έντονη ανησυχία για τα περιστατικά κρουσμάτων σε πλοία, λόγω του γεγονότος ότι κάποιοι ναυτικοί δεν ακολούθησαν επακριβώς τις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την προστασία και την αποφυγή της εξάπλωσης του ιού. Τα νέα πρωτόκολλα θα παράσχουν στους πλοιοκτήτες και στις ναυτιλιακές εταιρείες τα απαραίτητα εφόδια για τη διασφάλιση της υγείας των ναυτικών τους.
Πιο συγκεκριμένα, τα νέα πρωτόκολλα θα περιλαμβάνουν τα εξής:
• Διάγραμμα ροής, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι ακολουθούνται οι κατάλληλες διαδικασίες σε περίπτωση εντοπισμού κρούσματος επί του πλοίου.
• Εξέταση αλυσιδωτής αντίδρασης πολυμεράσης σε πραγματικό χρόνο (RT-PCR) για την ανίχνευση του ιού, προκειμένου τα πληρώματα να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν τόσο πριν από την επιβίβασή τους στο πλοίο όσο και στις περιπτώσεις εμφάνισης κρούσματος επί του πλοίου.
Όπως προαναφέρθηκε, τα νέα πρωτόκολλα αποσκοπούν στο να μεταπειστούν οι κυβερνήσεις ότι η απρόσκοπτη μετακίνηση των ναυτικών δεν αποτελεί απειλή για τη δημόσια υγεία. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει στο να λάβει τέλος η ανθρωπιστική κρίση της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων, η οποία αναγκάζει περισσότερους από 250.000 ναυτικούς να παραμείνουν στα πλοία, ενώ έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ