
Σε ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά 37 εκατ. βαρελιών αργού από τις ΗΠΑ προέβη η Κίνα, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Bloomberg. Πρόκειται για ρεκόρ πετρελαϊκών εισαγωγών από πλευράς Κίνας, η οποία με την εν λόγω κίνηση επιχειρεί να κατευνάσει τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί με τις ΗΠΑ και να τηρήσει τους όρους της εμπορικής της συμφωνίας με την Ουάσιγκτον.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα δεσμεύτηκε να αγοράσει αμερικανικά εμπορεύματα ενέργειας συνολικής αξίας $18,5 δισ. για το 2020, καθώς και $33,9 δισ. για το 2021. Τα εν λόγω εμπορεύματα περιλαμβάνουν αργό, LNG και προϊόντα άνθρακα. Ωστόσο, η πανδημία του κορονοϊού στάθηκε τροχοπέδη στην εκπλήρωση των κινεζικών υποχρεώσεων απέναντι στις ΗΠΑ, καθώς η ζήτηση μειώθηκε ραγδαία. Ήδη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας υπήρχαν αμφιβολίες για το αν η Κίνα θα κατάφερνε να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις της, καθώς οι πτώσεις στη ζήτηση πετρελαίου και LNG δεν δημιουργούσαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Η πανδημία ήρθε απλώς για να επισφραγίσει τις όποιες ανησυχίες.
Παρ’ όλα αυτά, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι κινεζικές πετρελαϊκές εισαγωγές στο σύνολό τους, για το πρώτο μισό του 2020, ξεπέρασαν αυτές της ίδιας περιόδου του 2019, φτάνοντας κατά μέσο όρο τα 10,78 εκατ. βαρέλια την ημέρα, παρά την πανδημία. Αύξηση κατέγραψαν επίσης οι κινεζικές πετρελαϊκές εισαγωγές από τις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο, οι εισαγωγές αυτές, μολονότι σημαντικές, ήταν λιγότερες από αυτές που η Κίνα είχε συμφωνήσει με τις ΗΠΑ.
Φωτό: Joey Velasquez/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ