
Η BP είναι αποφασισμένη να πουλήσει μεγάλο μέρος των περιουσιακών της στοιχείων στους κλάδους του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, ακόμη και αν οι τιμές του πετρελαίου αυξηθούν, καθώς επιδιώκει να επενδύσει περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τη σχετική πρόθεση του πετρελαϊκού κολοσσού ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters τρεις καλά πληροφορημένες πηγές. Η στρατηγική της ΒΡ τέθηκε επί τάπητος σε συνεδρίαση των στελεχών της τον Ιούλιο, αμέσως μετά τη μείωση της μακροπρόθεσμης πρόβλεψης της τιμής του πετρελαίου στα $55/βαρέλι, πράγμα που σημαίνει ότι περιουσιακά στοιχεία αξίας 17,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξηθούν στα $65-70/βαρέλι, η BP είναι απίθανο να επανακτήσει αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και θα χρησιμοποιήσει αντ’ αυτού τις συνθήκες της αγοράς ως ευκαιρία για να τα πουλήσει.
Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου συνήθως διακρατούν περιουσιακά στοιχεία μακροπρόθεσμα, ακόμη και όταν οι τιμές του αργού πετρελαίου βρίσκονται χαμηλά, ώστε να βρίσκονται σε ισχυρή θέση όταν βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς.
Η νέα στρατηγική της ΒΡ ρίχνει περισσότερο φως στο σχέδιο του διευθύνοντος συμβούλου Bernard Looney για μείωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της BP κατά 40%, ή τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, έως το 2030, προκειμένου να επεκταθεί σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σύμφωνα με το Reuters, εδώ και δεκαετίες, η BP αλλά και άλλες πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Royal Dutch Shell και η Exxon Mobil υποσχέθηκαν στους επενδυτές ότι η παραγωγή θα συνέχιζε να αυξάνεται. Όμως, καθώς οι ακτιβιστές του κλίματος, οι επενδυτές, οι τράπεζες και ορισμένες κυβερνήσεις αυξάνουν διαρκώς την πίεση στην πετρελαϊκή βιομηχανία να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, οι ευρωπαϊκές εταιρείες πετρελαίου μεταβάλλουν τις στρατηγικές τους και δεσμεύονται να επενδύσουν περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Φωτό: Andy Rain/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ