
Η κυβέρνηση της Δυτικής Αυστραλίας προχωρά στην υλοποίηση των σχεδίων για την κατασκευή ενός νέου εμπορικού λιμένα με κόστος κατασκευής πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η τοπική κυβέρνηση στο Πέρθ υπόσχεται ότι θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στη βιομηχανική περιοχή Kwinana έως το 2032.
Οι τοπικές αρχές θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ δύο επιλογών για μετάβαση από το υπάρχον λιμάνι του Fremantle, με το πρώτο σχέδιο κόστους 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων να προτείνει τη μεταφορά όλων των λειτουργιών ταυτόχρονα και μια εναλλακτική λύση ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προβλέπει την εναλλαγή μεταξύ των δύο εγκαταστάσεων για περίπου 15 χρόνια.
Η απόφαση θα ληφθεί εντός των επόμενων τεσσάρων ετών μετά από τεχνικές και περιβαλλοντικές εκτιμήσεις. Ο πρωθυπουργός της Δυτικής Αυστραλίας Mark McGowan, δήλωσε ότι το λιμάνι του Fremantle έχει εξυπηρετήσει ικανοποιητικά τη Δυτική Αυστραλία, αλλά σύντομα δεν θα είναι ικανό να καλύψει επαρκώς τη ζήτηση, καθώς προκειμένου να διατηρηθεί σε λειτουργία θα πρέπει να υλοποιηθούν επενδύσεις περίπου 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στον συγκεκριμένο λιμένα είναι απαραίτητες οι αναβαθμίσεις των οδικών, σιδηροδρομικών και εμπορευματικών αξόνων.
«Έχουν προταθεί αρκετές λύσεις που είναι πολύ βραχυπρόθεσμες και δεν είναι οικονομικά βιώσιμες καθώς αναπτυσσόμαστε ως πολιτεία», δήλωσε και σημείωσε ότι «πρέπει να σκεφτόμαστε το μέλλον». Η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει 97 εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση των περιβαλλοντικών έργων και του τελικού επιχειρηματικού σχεδιασμού.
Ο κ. McGowan πέρυσι αποκάλυψε ότι είχε λάβει απειλές κατά της ζωής του, αφού συνδικάτα της Αυστραλίας ενέτειναν τις διαμαρτυρίες του ενάντια στα σχέδια συρρίκνωσης του λιμένα Fremantle, υποστηρίζοντας ότι μια κίνηση προς την αυτοματοποίηση κάποιον λειτουργιών και υπηρεσιών θα οδηγούσε σε περικοπές θέσεων εργασίας.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι ο νέος λιμένας εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνει υπό τη διαχείριση του δημοσίου και ότι ο σημαντικός όγκος μεταφορών θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας. «Κατανοώ ότι μερικοί άνθρωποι δεν θα είναι ικανοποιημένοι με αυτό, αλλά πρέπει να λάβουμε μακροπρόθεσμες αποφάσεις για το μέλλον», κατέληξε.
Η Kwinana, νότια του Περθ, φιλοξενεί ήδη ένα λιμάνι φορτίου χύδην και γειτνιάζει με μια σημαντική βιομηχανική ζώνη. Η ειδική ομάδα μελετών δήλωσε ότι το νέο λιμάνι Kwinana θα μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερα πλοία, παρέχοντας εξοικονόμηση περίπου 100 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Φωτό: Nilantha Ilangamuwa/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ