
Η κυβέρνηση της Δυτικής Αυστραλίας προχωρά στην υλοποίηση των σχεδίων για την κατασκευή ενός νέου εμπορικού λιμένα με κόστος κατασκευής πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η τοπική κυβέρνηση στο Πέρθ υπόσχεται ότι θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στη βιομηχανική περιοχή Kwinana έως το 2032.
Οι τοπικές αρχές θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ δύο επιλογών για μετάβαση από το υπάρχον λιμάνι του Fremantle, με το πρώτο σχέδιο κόστους 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων να προτείνει τη μεταφορά όλων των λειτουργιών ταυτόχρονα και μια εναλλακτική λύση ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προβλέπει την εναλλαγή μεταξύ των δύο εγκαταστάσεων για περίπου 15 χρόνια.
Η απόφαση θα ληφθεί εντός των επόμενων τεσσάρων ετών μετά από τεχνικές και περιβαλλοντικές εκτιμήσεις. Ο πρωθυπουργός της Δυτικής Αυστραλίας Mark McGowan, δήλωσε ότι το λιμάνι του Fremantle έχει εξυπηρετήσει ικανοποιητικά τη Δυτική Αυστραλία, αλλά σύντομα δεν θα είναι ικανό να καλύψει επαρκώς τη ζήτηση, καθώς προκειμένου να διατηρηθεί σε λειτουργία θα πρέπει να υλοποιηθούν επενδύσεις περίπου 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στον συγκεκριμένο λιμένα είναι απαραίτητες οι αναβαθμίσεις των οδικών, σιδηροδρομικών και εμπορευματικών αξόνων.
«Έχουν προταθεί αρκετές λύσεις που είναι πολύ βραχυπρόθεσμες και δεν είναι οικονομικά βιώσιμες καθώς αναπτυσσόμαστε ως πολιτεία», δήλωσε και σημείωσε ότι «πρέπει να σκεφτόμαστε το μέλλον». Η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει 97 εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση των περιβαλλοντικών έργων και του τελικού επιχειρηματικού σχεδιασμού.
Ο κ. McGowan πέρυσι αποκάλυψε ότι είχε λάβει απειλές κατά της ζωής του, αφού συνδικάτα της Αυστραλίας ενέτειναν τις διαμαρτυρίες του ενάντια στα σχέδια συρρίκνωσης του λιμένα Fremantle, υποστηρίζοντας ότι μια κίνηση προς την αυτοματοποίηση κάποιον λειτουργιών και υπηρεσιών θα οδηγούσε σε περικοπές θέσεων εργασίας.
Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι ο νέος λιμένας εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνει υπό τη διαχείριση του δημοσίου και ότι ο σημαντικός όγκος μεταφορών θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας. «Κατανοώ ότι μερικοί άνθρωποι δεν θα είναι ικανοποιημένοι με αυτό, αλλά πρέπει να λάβουμε μακροπρόθεσμες αποφάσεις για το μέλλον», κατέληξε.
Η Kwinana, νότια του Περθ, φιλοξενεί ήδη ένα λιμάνι φορτίου χύδην και γειτνιάζει με μια σημαντική βιομηχανική ζώνη. Η ειδική ομάδα μελετών δήλωσε ότι το νέο λιμάνι Kwinana θα μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερα πλοία, παρέχοντας εξοικονόμηση περίπου 100 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο.
Φωτό: Nilantha Ilangamuwa/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προέβη πρόσφατα η αμερικανική Commonwealth LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Commonwealth LNG υπέγραψε συμφωνία πώλησης και αγοράς…
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Οι από κοινού φιλοδοξίες Ρεπουμπλικάνων και Δημοκρατικών περί αναβίωσης ναυπηγικής και ναυτιλιακής βιομηχανίας στις ΗΠΑ οδήγησαν στο «SHIPS for America Act», ένα αμερικανικό όνειρο…
Επενδύσεις ύψους $1,5 δισ. για την περαιτέρω ανάπτυξη των έργων πετρελαίου βαθέων υδάτων της Νιγηρίας προανήγγειλε πρόσφατα η ExxonMobil. Ειδικότερα, οι επενδύσεις θα εκκινήσουν…
Το γεγονός ότι ο OPEC+ έχει πραγματοποιήσει στροφή 180 μοιρών αναφορικά με τη στρατηγική του στην παραγωγή πετρελαίου συνεχίζει να αποτελεί έκπληξη. Ειδικότερα, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ