
Oι κορυφαίες εταιρείες ενέργειας είναι αντιμέτωπες με μεγάλη αβεβαιότητα και ζητήματα οικονομικής βιωσιμότητας ελέω της πανδημίας, η οποία έχει ως απόρροια την πτώση της ζήτησης για πετρέλαιο, φυσικό αέριο κ.λπ.
Tα παραπάνω βέβαια αποτυπώνονται και στα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα πετρελαϊκών κολοσσών και εάν υποθέσουμε ότι οι αριθμοί μαρτυρούν πάντα την αλήθεια, τότε το μέλλον διαγράφεται μάλλον δυσοίωνο για τις εταιρείες αυτές.
Πιο συγκεκριμένα, η BP ανακοίνωσε πρόσφατα οικονομικές ζημίες ύψους $6,7 δισ. για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο έναντι κερδών $2,8 δισ. το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Εντύπωση βέβαια προκάλεσε και το γεγονός ότι ο βρετανικός oil major μείωσε στο μισό το μέρισμα που θα διανείμει στους μετόχους της. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πλήγμα τόσο για ιδιώτες επενδυτές όσο και για συνταξιοδοτικά funds που όλα αυτά τα χρόνια βλέπουν στο πρόσωπο της BP μια σταθερή επένδυση. Την ίδια ώρα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε 10.000 απολύσεις, εκ των οποίων οι 2.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Χαρακτήρισε δε τις προοπτικές του κλάδου «αβέβαιες» και με «σημαντικές προκλήσεις».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Royal Dutch Shell, η όποια σημείωσε ζημία που αναλογεί στους κατόχους κοινών μετοχών ύψους $18,13 δισ. έναντι κερδών $3 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2019. O CEO της εταιρείας, Ben van Beurden, δήλωσε στο CNBC ότι «δεν έχουμε ξεμπερδέψει με την πανδημία και θα δούμε τι θα φέρει αυτή τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια».
$1,1 δισ. ή $0,26/μετοχή είναι οι εκτιμώμενες απώλειες της Exxon Mobil, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία. Οι ζημίες της Exxon Mobil το Q1 κινήθηκαν στα $610 εκατ. ενώ κατά το Q2 του 2019 ο πετρελαϊκός κολοσσός σημείωσε κέρδη $3,13 δισ. «Η παγκόσμια πανδημία και η υπερπροσφορά στην αγορά επηρέασαν τα οικονομικά μας αποτελέσματα το β΄ τρίμηνο.
Ανταποκριθήκαμε αποφασιστικά μειώνοντας τις βραχυπρόθεσμες δαπάνες μας» ήταν τα λόγια του κ. Darren W. Woods, προέδρου και CEOO της εταιρείας.
H Chevron δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από την υγειονομική κρίση του κορονοϊού και κατέγραψε σημαντικές τριμηνιαίες ζημίες ύψους $8,3 δισ. Οι απώλειες αυτές μεταφράζονται σε $1,59/μετοχή με τους αναλυτές να ανάμεναν ότι δεν θα ξεπερνούσαν τα $0,92/μετοχή. «Ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας μείωσε αισθητά τη ζήτηση για τα προϊόντα μας καθώς και τις τιμές. […] Οι προηγούμενοι μήνες παρουσίασαν σημαντικές προκλήσεις για τον κλάδο μας», τόνισε ο Michael Wirth, CEO του ενεργειακού κολοσσού.
Φωτό: Robert Perry/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ