
H γαλάζια οικονομία θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης για την Αφρική. Με τις κατάλληλες δομικές αλλαγές, κυρίως σε επίπεδο management, η βιώσιμη εκμετάλλευση των ωκεανών, των λιμνών, των ποταμών θα μπορούσε να συνεισφέρει τα μέγιστα στην οικονομία της ηπείρου.
Τον Νοέμβριο του 2019 διοργανώθηκε το συνέδριο «Blue Economy and the 2030 Agenda for Sustainable Development», το οποίο φιλοξένησε η Κένυα και στο οποίο συζητήθηκαν τρόποι βελτίωσης της διαχείρισης της γαλάζιας οικονομίας μέσω ψηφιακών λύσεων.
Η Αφρική απαρτίζεται από 38 παραθαλάσσια και νησιωτικά κράτη και διαθέτει ακτογραμμή 47.000 χλμ. Ως εκ τούτου, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές και ευκαιρίες για την ανάπτυξη τομέων και κλάδων που σχετίζονται με το υδάτινο στοιχείο.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η Αφρικανική Ένωση, η οποία έχει υιοθετήσει τη στρατηγική «Deep Blue Economy», με στόχο την προώθηση των θαλάσσιων μεταφορών, λιμενικών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Παράλληλα, στόχος της Αφρικανικής Ένωσης είναι ο περιορισμός της εξάρτησης της ναυτιλίας της ηπείρου από εταιρείες ξένων συμφερόντων, ενώ η Ένωση προσβλέπει σε λιμενική δραστηριότητα 2 δισ. τόνων έως το 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Όταν ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε στις 2 Απριλίου σαρωτικούς «ανταποδοτικούς» δασμούς στα εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ προκάλεσε σοκ και δέος στις περισσότερες…

Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hanwha αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο μέτοχο της ναυπηγικής εταιρείας Austal. Με την εξασφάλιση επιπλέον βάσεων παραγωγής στις ΗΠΑ, πέραν του ναυπηγείου…

Έντονη απόκλιση στην υιοθέτηση τεχνολογιών διπλού καυσίμου μεταξύ των κλάδων ξηρού και υγρού φορτίου καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία της VesselsValue. Ενώ και οι δύο…

O Lloyd’s Register (LR) συγκάλεσε την τελευταία συνεδρίαση του Hellenic Technical Committee (HTC) στην Αθήνα στις 27 Νοεμβρίου, συγκεντρώνοντας περίπου 60 ανώτερα στελέχη και…

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ