
H γαλάζια οικονομία θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης για την Αφρική. Με τις κατάλληλες δομικές αλλαγές, κυρίως σε επίπεδο management, η βιώσιμη εκμετάλλευση των ωκεανών, των λιμνών, των ποταμών θα μπορούσε να συνεισφέρει τα μέγιστα στην οικονομία της ηπείρου.
Τον Νοέμβριο του 2019 διοργανώθηκε το συνέδριο «Blue Economy and the 2030 Agenda for Sustainable Development», το οποίο φιλοξένησε η Κένυα και στο οποίο συζητήθηκαν τρόποι βελτίωσης της διαχείρισης της γαλάζιας οικονομίας μέσω ψηφιακών λύσεων.
Η Αφρική απαρτίζεται από 38 παραθαλάσσια και νησιωτικά κράτη και διαθέτει ακτογραμμή 47.000 χλμ. Ως εκ τούτου, υπάρχουν μεγάλες προοπτικές και ευκαιρίες για την ανάπτυξη τομέων και κλάδων που σχετίζονται με το υδάτινο στοιχείο.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η Αφρικανική Ένωση, η οποία έχει υιοθετήσει τη στρατηγική «Deep Blue Economy», με στόχο την προώθηση των θαλάσσιων μεταφορών, λιμενικών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Παράλληλα, στόχος της Αφρικανικής Ένωσης είναι ο περιορισμός της εξάρτησης της ναυτιλίας της ηπείρου από εταιρείες ξένων συμφερόντων, ενώ η Ένωση προσβλέπει σε λιμενική δραστηριότητα 2 δισ. τόνων έως το 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ