
Η ψηφιοποίηση, τα big data και οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν το κλειδί για την ανάκαμψη της ναυτιλίας στη μετά Covid-19 εποχή. Τα παραπάνω δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim, σε webinar της Ναυτιλιακής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA) σχετικά με την ψηφιακή συνδεσιμότητα και τα πρότυπα δεδομένων, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιουλίου.
Ο κ. Lim τόνισε πως η ναυτιλία, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας οικονομίας, θα αποτελέσει μία από τις κινητήριες δυνάμεις για την έξοδο από την οικονομική κρίση που έχει επιφέρει η πανδημία, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως, για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρξει και η κατάλληλη αρωγή προς τους ναυτικούς, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Την ανάγκη για τυποποίηση των διαδικασιών της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας τόνισε και o Facilitation Head του IMO, Julian Abril, ο οποίος σημείωσε την υποχρεωτική απαίτηση ανταλλαγής δεδομένων στη Σύμβαση Διευκόλυνσης, η οποία ισχύει από τον Απρίλιο του 2019.
Σύμφωνα με τον IMO, ήδη γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Single Maritime Window, μέσω του οποίου όλα τα δεδομένα σχετικά με τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις πλοίων θα ανταλλάσσονται από ένα σημείο και θα διατίθενται προς όλες τις αρμόδιες αρχές.
Ένα από τα εργαλεία που διαθέτει ο IMO για την επίτευξη του εν λόγω στόχου είναι το IMO Compendium, το οποίο εναρμονίζει τα στοιχεία δεδομένων που απαιτούνται για κανονιστική συμμόρφωση κατά τη διάρκεια προσέγγισης πλοίων σε λιμένα και τυποποιεί τα ηλεκτρονικά μηνύματα, μειώνοντας έτσι τον διοικητικό φόρτο εργασίας που ανακύπτει από την άφιξη πλοίων σε λιμάνια.
Όπως αναφέρει ο IMO, γίνεται συνεχής προσπάθεια για βελτίωση του εν λόγω εργαλείου, ενώ η συνεργασία του Οργανισμού με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων, την Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη και τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη βάση δεδομένων του IMO Compendium.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ