
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου έκθεση αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει από τις εμπειρίες των ναυτικών το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό Shipowners’ Club και το Wallem Group. O τριμηνιαίος δείκτης αυτή τη φορά έχει την ιδιαιτερότητα ότι συγκροτήθηκε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τους ναυτικούς, καθώς πολλοί εξ αυτών παραμένουν στα πλοία ή σε ξένες χώρες λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου-Ιουνίου 2020, ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,18/10 από το 6,3/10 που κινούνταν το α΄ τρίμηνο του έτους. Όπως προαναφέρθηκε, η συγκεκριμένη έκθεση εκπονήθηκε σε περίοδο πανδημίας και εστιάζει σε θέματα όπως οι νέες υγειονομικές απαιτήσεις που καλούνται να τηρήσουν οι ναυτικοί εν μέσω πανδημίας.
Παράλληλα, ο φόρτος εργασίας των ναυτικών εν πλω έχει αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να αισθάνονται μεγάλη σωματική και πνευματική κόπωση. Όλα τα παραπάνω λαμβάνουν ανησυχητικές διαστάσεις και ενέχουν, συνεπώς, κινδύνους για την ασφάλεια της ψυχικής υγείας αλλά και του επιπέδου εργασίας των πληρωμάτων.
Αναφορικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών με τον φόρτο εργασίας τους, ο δείκτης το Q2 υποχώρησε στο 5,6 από το 5,69 του Q1 του 2020. «Εάν δεν διευκολυνθούν οι αλλαγές πληρωμάτων, δεν αναμένεται ο αριθμός να αυξηθεί και οι ναυτικοί να αισθάνονται ικανοποιημένοι», τονίζεται στην έκθεση.
Το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος μειώθηκε στο 7,04 από το 7,13 του προηγούμενου τριμήνου. Όπως σημειώνεται στο report, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις αυξημένων εντάσεων μεταξύ των μελών του πληρώματος, απόρροια βεβαίως του άγχους και της πίεσης λόγω του παρατεταμένου χρόνου που βρίσκονται στα πλοία.
Ο Steven Jones, εμπνευστής του Seafarers Happiness Index, σχολίασε ότι «βρισκόμαστε εν μέσω μιας κρίσης ευημερίας. Ενώ το report του Q1 κατέδειξε τα ζητήματα από την αδυναμία επαναπατρισμού των ναυτικών και εστιάστηκε στην υποστήριξη που απαιτείται, το report του Q2 αντανακλά το “κόστος” της αδράνειας και την ανάγκη για άμεσες λύσεις. Είναι υψίστης σημασίας να υπάρξει πρόοδος στις αλλαγές πληρωμάτων και στη βελτίωση της επικοινωνίας με τη στεριά. Η προστασία των ναυτικών μας έρχεται πρώτη και η βιομηχανία πρέπει να δράσει από κοινού πριν να είναι αργά».
Ο Frank Coles, Chief Executive Officer του Wallem Group, τόνισε ότι ποτέ άλλοτε η φράση «τα χρήματα δεν αγοράζουν την ευτυχία» δεν είχε τόση σημασία όσο στην τωρινή κρίση των αλλαγών πληρωμάτων. «Κανένα bonus ή επιπλέον απολαβές δεν θα επιλύσουν τα ζητήματα ψυχικής υγείας των ναυτικών», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του.
Η ΜΚΟ «Mission to Seafarers» καταλήγει ότι το μήνυμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο: οι αλλαγές πληρωμάτων είναι αναγκαίες και όσοι φορείς μπορούν να τις διευκολύνουν πρέπει να το κάνουν άμεσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ