
Σε υπογραφή συμφωνίας για την ενίσχυση της ψηφιοποίησης στον ναυτιλιακό κλάδο προέβησαν το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) και το λιμάνι του Ρότερνταμ. Η εν λόγω συνεργασία υπεγράφη τη Δευτέρα 20 Ιουλίου, με διάρκεια για τα προσεχή τρία χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, στόχος του DSME και του λιμένα του Ρότερνταμ αποτελεί η ανάπτυξη καλύτερων και αποτελεσματικότερων επικοινωνιών μεταξύ έξυπνων πλοίων και έξυπνων λιμανιών. Η συνεργασία αυτή έχει ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, καθώς η πρόοδος στον τομέα της έξυπνης ναυτιλίας θα επιτρέψει σε αμφότερους τους συνεργάτες να έχουν το προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό όταν η παγκόσμια ναυτιλία περάσει σε μια νέα ψηφιακή εποχή.
Σύμφωνα με όσα δήλωσαν ανώτερα στελέχη του DSME, «η στρατηγική αυτή συνεργασία δεν θα περιοριστεί στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, αλλά θα εξετάσει τρόπους εφαρμογής τους σε πλοία».
Μέρος της συνεργασίας συνιστά παράλληλα η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με βάση την οποία DSME και λιμένας του Ρότερνταμ θα επιχειρήσουν να ευθυγραμμιστούν με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς της ναυτιλίας.
Ο λιμένας του Ρότερνταμ είναι διεθνώς αναγνωρισμένος για τον υψηλό βαθμό αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησής του, ενώ πρόσφατα ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OECD) τον κατέταξε στα πλέον έξυπνα λιμάνια του κόσμου. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το ολλανδικό λιμάνι είναι το μόνο που έχει καταφέρει να βελτιώσει τη λειτουργική του αποτελεσματικότητα κατά 30%, παρά τις δυσκολίες που έχουν ανακύψει σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω του κορονοϊού. Ως εκ τούτου, χαίρει ιδιαίτερου επενδυτικού ενδιαφέροντος από την παγκόσμια αγορά έξυπνων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ