
O OPEC παρουσίασε πρόσφατα τις εκτιμήσεις του για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας αλλά και για τη ζήτηση πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη αναμένεται να παραμείνει σε αρνητικά επίπεδα (-3,7%), λόγω των πρόσφατων κρουσμάτων κορονοϊού σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Βραζιλία. Οι εκτιμήσεις του Ιουνίου του OPEC έκαναν λόγο για οικονομική ύφεση κατά 3,4%. Ωστόσο, οι ίδιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη το 2021, και συγκεκριμένα κατά 4,7%.
Η οικονομία των ΗΠΑ αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 5,2% το 2020, ενώ το 2021 εκτιμάται ότι θα καταγράψει ανάπτυξη κατά 4,1%. Ομοίως οι εκτιμήσεις για την οικονομία της ευρύτερης Ευρώπης υποδεικνύουν πτώση κατά 8% και ανάκαμψη κατά 4,3% το 2021. Παρόμοιο το σκηνικό και σε Ιαπωνία, Ινδία, Ρωσία και Βραζιλία.
Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση της Κίνας, το ΑΕΠ της οποίας θα σημειώσει ανοδική πορεία κατά 1,3% για το 2020 και 6,9% για το 2021, κατά τον OPEC. Όσον αφορά την παγκόσμια πετρελαϊκή ζήτηση, εκτιμάται ότι θα σημειώσει πτώση κατά 8,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα για το υπόλοιπο του 2020. Η υψηλότερη από το αναμενόμενο πετρελαϊκή ζήτηση για τις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OOΣΑ) το Q2 κατάφερε να αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό την ιδιαίτερα μειωμένη ζήτηση που παρατηρήθηκε στις υπόλοιπες ανά τον κόσμο χώρες και κυρίως στις χώρες-μέλη του OPEC, οι οποίες διατήρησαν τις προβλεπόμενες περικοπές στην παραγωγή τους. Παρ’ όλα αυτά, οι εκτιμήσεις του OPEC σχετικά με τη ζήτηση πετρελαίου για το 2021 κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση κατά 7 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, βενζίνη και diesel θα γνωρίσουν τη μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτησή τους. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η χρήση τεχνολογιών εξ αποστάσεως επικοινωνιών ενδεχομένως να κρατήσει τα επίπεδα ζήτησης σε χαμηλότερα από αυτά της προ κορονοϊού εποχής, εφόσον οι μετακινήσεις μοιραία θα λιγοστέψουν.
Οι περικοπές του OPEC στην παραγωγή αργού πετρελαίου συνεχίστηκαν και για τον μήνα Ιούνιο, με τον μέσο όρο παραγωγής να ανέρχεται σε 22,27 εκατ. βαρέλια την ημέρα, γεγονός που υποδεικνύει πλήρη συμμόρφωση με τους όρους της συμφωνίας τους. Η παραγωγή αργού κατέγραψε τις μεγαλύτερες μειώσεις σε Σαουδική Αραβία, Ιράκ, Βενεζουέλα και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ μικρή αύξηση παρατηρήθηκε στην Ισημερινή Γουινέα.
Οι εκτιμήσεις του OPEC δείχνουν ότι η ζήτηση του αργού για το 2020 θα σταθεροποιηθεί στα 23,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα, σημειώνοντας πτώση κατά 5,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε σχέση με το 2019. Σύμφωνα με δευτερεύουσες πηγές που επικαλείται ο OPEC, η παραγωγή αργού από τα μέλη του για το Q1 του 2020 ανήλθε σε 28,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ξεπερνώντας τη ζήτηση της εν λόγω περιόδου κατά 7,6 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα. Ο μέσος όρος παραγωγής αργού για το Q2 ανήλθε σε 25,6 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, ξεπερνώντας και πάλι τη ζήτηση της περιόδου κατά 9,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Τέλος, ο OPEC εκτιμά ότι ο μέσος όρος της παγκόσμιας ζήτησης αργού για το 2021 θα ανέλθει στα 29,8 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, 6 εκατ. βαρέλια περισσότερα από τις εκτιμήσεις για το 2020.
Φωτό: A Quinn/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ