
Σε αναδιοργάνωση των βασικών δραστηριοτήτων παραγωγής του (μετατροπή πετρελαίου και φυσικού αερίου στα τελικά προϊόντα) σκοπεύει να προβεί ο ενεργειακός κολοσσός Saudi Aramco. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της αναπτυξιακής της στρατηγικής, ενώ στόχος του σαουδαραβικού κολοσσού είναι η ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης έως τα τέλη του 2020.
Παράλληλα, η Saudi Aramco ανέφερε ότι η αναδιοργάνωση θα κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις άξονες ως εξής:
• Καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του διυλισμού
• Εμπορία, λιανικές πωλήσεις και λιπαντικά
• Χημικά προϊόντα, ρεύμα και αγωγοί
• Διανομή και τερματικοί σταθμοί
Όπως δήλωσε και εκπρόσωπος της Saudi Aramco, σύμφωνα με το Reuters, «αυτή η αναδιοργάνωση αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ήδη υφιστάμενων διαδικασιών μετατροπής πετρελαίου και φυσικού αερίου, ενώ δεν αποτελεί θεμελιώδη αλλαγή για τη συνολική επιχειρηματική της δομή.
Σημειώνεται ότι η Saudi Aramco, ως η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου παγκοσμίως, παράγει περίπου 8,5 εκατ. βαρέλια αργού την ημέρα, ενώ εξάγει 6 εκατ. από αυτά.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, ο ενεργειακός κολοσσός προσβλέπει στην αύξηση της διυλιστικής του ικανότητας, τόσο στη Σαουδική Αραβία όσο και στο εξωτερικό, στα 8-10 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Μέχρι στιγμής, η διυλιστική ικανότητα της Aramco ανέρχεται στα 5 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσδοκά σε επέκταση στις κινεζικές αγορές, ενώ τον Ιούνιο προχώρησε στην εξαγορά του 70% των μετοχών της SABIC, της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας πετροχημικών παγκοσμίως.
Φωτό: SAUDI ARAMCO/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ