
Σε αναδιοργάνωση των βασικών δραστηριοτήτων παραγωγής του (μετατροπή πετρελαίου και φυσικού αερίου στα τελικά προϊόντα) σκοπεύει να προβεί ο ενεργειακός κολοσσός Saudi Aramco. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία, η απόφαση αυτή αποτελεί μέρος της αναπτυξιακής της στρατηγικής, ενώ στόχος του σαουδαραβικού κολοσσού είναι η ολοκλήρωση της αναδιοργάνωσης έως τα τέλη του 2020.
Παράλληλα, η Saudi Aramco ανέφερε ότι η αναδιοργάνωση θα κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις άξονες ως εξής:
• Καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του διυλισμού
• Εμπορία, λιανικές πωλήσεις και λιπαντικά
• Χημικά προϊόντα, ρεύμα και αγωγοί
• Διανομή και τερματικοί σταθμοί
Όπως δήλωσε και εκπρόσωπος της Saudi Aramco, σύμφωνα με το Reuters, «αυτή η αναδιοργάνωση αποσκοπεί στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ήδη υφιστάμενων διαδικασιών μετατροπής πετρελαίου και φυσικού αερίου, ενώ δεν αποτελεί θεμελιώδη αλλαγή για τη συνολική επιχειρηματική της δομή.
Σημειώνεται ότι η Saudi Aramco, ως η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πετρελαίου παγκοσμίως, παράγει περίπου 8,5 εκατ. βαρέλια αργού την ημέρα, ενώ εξάγει 6 εκατ. από αυτά.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, ο ενεργειακός κολοσσός προσβλέπει στην αύξηση της διυλιστικής του ικανότητας, τόσο στη Σαουδική Αραβία όσο και στο εξωτερικό, στα 8-10 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Μέχρι στιγμής, η διυλιστική ικανότητα της Aramco ανέρχεται στα 5 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία προσδοκά σε επέκταση στις κινεζικές αγορές, ενώ τον Ιούνιο προχώρησε στην εξαγορά του 70% των μετοχών της SABIC, της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας πετροχημικών παγκοσμίως.
Φωτό: SAUDI ARAMCO/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ