
Σε αναστολή της παροχής των υπηρεσιών τους προς tankers τα οποία ανεφοδίασαν τη Βενεζουέλα με πετρέλαιο προβαίνουν νηογνώμονες και εταιρείες ασφάλισης πλοίων. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι ΗΠΑ φαίνεται να χρησιμοποιούν τον ναυτιλιακό κλάδο, προκειμένου να εντατικοποιήσουν τις κυρώσεις προς το λατινοαμερικανικό κράτος.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα έχουν μέχρι στιγμής συρρικνώσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές του λατινοαμερικανικού έθνους στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 80 ετών, στοχεύοντας στην υπονόμευση της κυβέρνησης Μαδούρο.
Παράλληλα, οι κυρώσεις έχουν ως στόχο την απομάκρυνση του Μαδούρο από την εξουσία, καθώς τόσο η Ουάσιγκτον όσο και άλλες κυβερνήσεις έχουν κατηγορήσει τον πρόεδρο της Βενεζουέλας ότι για την εκλογή του το 2018 δεν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες. Ωστόσο, παρά τη φαινομενικά οικονομική κατάρρευση της Βενεζουέλας, η κυβέρνηση Μαδούρο συνεχίζει να προβάλλει αντίσταση προς τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Reuters ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα, Elliott Abrams, «παρατηρείται ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες, ασφαλιστικές εταιρείες και πλοίαρχοι γυρίζουν την πλάτη στη Βενεζουέλα. Απλώς δεν αξίζει η ανάληψη κινδύνου γι’ αυτούς».
Σημαντική και πρωτόγνωρη πίεση φαίνεται να δέχονται οι νηογνώμονες. Το Reuters αναφέρει πως οι ΗΠΑ πιέζουν όλους τους νηογνώμονες να μην πιστοποιούν τα πλοία τα οποία έχει εξακριβωθεί ότι συμμετείχαν σε εμπορικές διαδικασίες με τη Βενεζουέλα. Ενδεικτικά, εκπρόσωπος του νηογνώμονα Lloyd’s Register δήλωσε ότι μέχρι στιγμής οκτώ tankers παραμένουν χωρίς πιστοποίηση, παρά την επιτυχή τους επιθεώρηση.
Επιπλέον, πολλές πετρελαϊκές εταιρείες δεν ναυλώνουν πλοία τα οποία είχαν καταπλεύσει σε λιμάνια της Βενεζουέλας πέρυσι, ακόμα και αν τα ταξίδια αυτά δεν υπόκειντο σε αμερικανικές κυρώσεις. Σύμφωνα με το Reuters, οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες ερμηνεύουν συντηρητικά το περιεχόμενο των αμερικανικών κυρώσεων, καθότι υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το τι αποτελεί παραβίασή του.
Ακόμη, νηολόγια όπως αυτά του Παναμά και της Λιβερίας δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα πλοία που εμπορεύονται με τη Βενεζουέλα, καθώς οι ΗΠΑ πιέζουν για την αλλαγή της σημαίας του σε πλοία που παραβιάζουν τις αμερικανικές κυρώσεις.
Όπως δήλωσε ο κ. Abrams, οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να επιμένουν στην επιβολή των κυρώσεων, ενώ τόνισε πως «υπάρχουν άτομα που δεν συνεργάζονται […] θα κυνηγήσουμε το πλοίο, τον πλοιοκτήτη και τον πλοίαρχο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντιπροσωπείες της Ρωσίας και της Ουκρανίας θα συναντηθούν εκ νέου σήμερα στην Κωνσταντινούπολη για συνομιλίες με απώτερο, αλλά μακρινό στόχο, την επίτευξη ειρήνευσης…
Τα εμπορικά πλοία διαδραματίζουν αποφασιστικό ρόλο στο Περιβάλλον της Ναυτιλίας, αλληλοεπιδρώντας με πολλές οντότητες: πλήρωμα, κατασκευαστές πλοίων, λιμενικές αρχές, επιθεωρητές, ιδιοκτήτες φορτίου, ναυλωτές, πάροχοι…
Ακόμη μία σπουδαία επιτυχία, πρόσθεσε στην καριέρα του ο Στέφανος Ντούσκος. Ο Ελληνας Ολυμπιονίκης της κωπηλασίας, κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στον τελικό του σκιφ…
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ