
Σε αναστολή της παροχής των υπηρεσιών τους προς tankers τα οποία ανεφοδίασαν τη Βενεζουέλα με πετρέλαιο προβαίνουν νηογνώμονες και εταιρείες ασφάλισης πλοίων. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι ΗΠΑ φαίνεται να χρησιμοποιούν τον ναυτιλιακό κλάδο, προκειμένου να εντατικοποιήσουν τις κυρώσεις προς το λατινοαμερικανικό κράτος.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα έχουν μέχρι στιγμής συρρικνώσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές του λατινοαμερικανικού έθνους στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 80 ετών, στοχεύοντας στην υπονόμευση της κυβέρνησης Μαδούρο.
Παράλληλα, οι κυρώσεις έχουν ως στόχο την απομάκρυνση του Μαδούρο από την εξουσία, καθώς τόσο η Ουάσιγκτον όσο και άλλες κυβερνήσεις έχουν κατηγορήσει τον πρόεδρο της Βενεζουέλας ότι για την εκλογή του το 2018 δεν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες. Ωστόσο, παρά τη φαινομενικά οικονομική κατάρρευση της Βενεζουέλας, η κυβέρνηση Μαδούρο συνεχίζει να προβάλλει αντίσταση προς τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Reuters ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα, Elliott Abrams, «παρατηρείται ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες, ασφαλιστικές εταιρείες και πλοίαρχοι γυρίζουν την πλάτη στη Βενεζουέλα. Απλώς δεν αξίζει η ανάληψη κινδύνου γι’ αυτούς».
Σημαντική και πρωτόγνωρη πίεση φαίνεται να δέχονται οι νηογνώμονες. Το Reuters αναφέρει πως οι ΗΠΑ πιέζουν όλους τους νηογνώμονες να μην πιστοποιούν τα πλοία τα οποία έχει εξακριβωθεί ότι συμμετείχαν σε εμπορικές διαδικασίες με τη Βενεζουέλα. Ενδεικτικά, εκπρόσωπος του νηογνώμονα Lloyd’s Register δήλωσε ότι μέχρι στιγμής οκτώ tankers παραμένουν χωρίς πιστοποίηση, παρά την επιτυχή τους επιθεώρηση.
Επιπλέον, πολλές πετρελαϊκές εταιρείες δεν ναυλώνουν πλοία τα οποία είχαν καταπλεύσει σε λιμάνια της Βενεζουέλας πέρυσι, ακόμα και αν τα ταξίδια αυτά δεν υπόκειντο σε αμερικανικές κυρώσεις. Σύμφωνα με το Reuters, οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες ερμηνεύουν συντηρητικά το περιεχόμενο των αμερικανικών κυρώσεων, καθότι υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το τι αποτελεί παραβίασή του.
Ακόμη, νηολόγια όπως αυτά του Παναμά και της Λιβερίας δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα πλοία που εμπορεύονται με τη Βενεζουέλα, καθώς οι ΗΠΑ πιέζουν για την αλλαγή της σημαίας του σε πλοία που παραβιάζουν τις αμερικανικές κυρώσεις.
Όπως δήλωσε ο κ. Abrams, οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να επιμένουν στην επιβολή των κυρώσεων, ενώ τόνισε πως «υπάρχουν άτομα που δεν συνεργάζονται […] θα κυνηγήσουμε το πλοίο, τον πλοιοκτήτη και τον πλοίαρχο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ