
Σε αναστολή της παροχής των υπηρεσιών τους προς tankers τα οποία ανεφοδίασαν τη Βενεζουέλα με πετρέλαιο προβαίνουν νηογνώμονες και εταιρείες ασφάλισης πλοίων. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι ΗΠΑ φαίνεται να χρησιμοποιούν τον ναυτιλιακό κλάδο, προκειμένου να εντατικοποιήσουν τις κυρώσεις προς το λατινοαμερικανικό κράτος.
Οι αμερικανικές κυρώσεις προς τη Βενεζουέλα έχουν μέχρι στιγμής συρρικνώσει τις πετρελαϊκές εξαγωγές του λατινοαμερικανικού έθνους στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 80 ετών, στοχεύοντας στην υπονόμευση της κυβέρνησης Μαδούρο.
Παράλληλα, οι κυρώσεις έχουν ως στόχο την απομάκρυνση του Μαδούρο από την εξουσία, καθώς τόσο η Ουάσιγκτον όσο και άλλες κυβερνήσεις έχουν κατηγορήσει τον πρόεδρο της Βενεζουέλας ότι για την εκλογή του το 2018 δεν ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες. Ωστόσο, παρά τη φαινομενικά οικονομική κατάρρευση της Βενεζουέλας, η κυβέρνηση Μαδούρο συνεχίζει να προβάλλει αντίσταση προς τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Reuters ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα, Elliott Abrams, «παρατηρείται ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες, ασφαλιστικές εταιρείες και πλοίαρχοι γυρίζουν την πλάτη στη Βενεζουέλα. Απλώς δεν αξίζει η ανάληψη κινδύνου γι’ αυτούς».
Σημαντική και πρωτόγνωρη πίεση φαίνεται να δέχονται οι νηογνώμονες. Το Reuters αναφέρει πως οι ΗΠΑ πιέζουν όλους τους νηογνώμονες να μην πιστοποιούν τα πλοία τα οποία έχει εξακριβωθεί ότι συμμετείχαν σε εμπορικές διαδικασίες με τη Βενεζουέλα. Ενδεικτικά, εκπρόσωπος του νηογνώμονα Lloyd’s Register δήλωσε ότι μέχρι στιγμής οκτώ tankers παραμένουν χωρίς πιστοποίηση, παρά την επιτυχή τους επιθεώρηση.
Επιπλέον, πολλές πετρελαϊκές εταιρείες δεν ναυλώνουν πλοία τα οποία είχαν καταπλεύσει σε λιμάνια της Βενεζουέλας πέρυσι, ακόμα και αν τα ταξίδια αυτά δεν υπόκειντο σε αμερικανικές κυρώσεις. Σύμφωνα με το Reuters, οι ναυτασφαλιστικές εταιρείες ερμηνεύουν συντηρητικά το περιεχόμενο των αμερικανικών κυρώσεων, καθότι υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το τι αποτελεί παραβίασή του.
Ακόμη, νηολόγια όπως αυτά του Παναμά και της Λιβερίας δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα πλοία που εμπορεύονται με τη Βενεζουέλα, καθώς οι ΗΠΑ πιέζουν για την αλλαγή της σημαίας του σε πλοία που παραβιάζουν τις αμερικανικές κυρώσεις.
Όπως δήλωσε ο κ. Abrams, οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να επιμένουν στην επιβολή των κυρώσεων, ενώ τόνισε πως «υπάρχουν άτομα που δεν συνεργάζονται […] θα κυνηγήσουμε το πλοίο, τον πλοιοκτήτη και τον πλοίαρχο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ