
Σε στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται το πρώτο αυτόνομο πλοίο θαλάσσιων περιπολιών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το προσχέδιο του εν λόγω σκάφους αποκαλύφθηκε την Τρίτη 7 Ιουλίου από τις εταιρείες που έχουν προβεί σε κοινοπραξία για την υλοποίηση του project. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες C-Job Naval Architects, LISA Community, Seazip Offshore Service, Sea Machines, MARIN και eL-Tec Elektrotechnologie αναμένεται να αποτελέσουν τα εμπλεκόμενα μέρη για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης καινοτομίας. Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν οι εταιρείες, το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την περιπολία και την παρακολούθηση δραστηριοτήτων σε παράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις.
Το σκάφος θα πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα, ενώ θα διαθέτει επίσης χαμηλά λειτουργικά κόστη, καθότι αυτόνομο. Δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει πλήρωμα, θα είναι αρκετά μικρότερο από τα παραδοσιακά σκάφη περιπολιών, γεγονός που καθιστά τις απαιτήσεις πρόωσης αρκετά χαμηλές. Παράλληλα, το πλοίο θα λειτουργεί με τη χρήση μπαταριών, συνεισφέροντας με τη σειρά του στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
«Το πλοίο διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στην κορυφή, οι οποίοι θα επιτρέπουν τη συνέχιση της πλεύσης και των επικοινωνιών σε περίπτωση απωλειών ενέργειας από τις μπαταρίες», δήλωσε ο επικεφαλής αυτόνομων ερευνών της C-Job Naval Architects, Rolph Hijdra.
Το σκάφος θα εκτελεί τις περιπολίες του με τη χρήση ραντάρ και αυτόματου συστήματος αναγνώρισης (AIS). Για κάθε πλοίο το οποίο πλησιάζει τα ύδατα περιπολίας του, το αυτόνομο σκάφος θα παρέχει πληροφορίες και θα λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, για την αποφυγή τυχόν συγκρούσεων και ζημιών στις αιολικές εγκαταστάσεις. Όπως ανακοίνωσαν και οι παραπάνω εταιρείες που συμμετέχουν στο project, κάθε πλοίο θα μπορεί να επικοινωνήσει και να λάβει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς πλοήγησης στην περιοχή, καθώς και για την απομάκρυνσή του από τα ύδατα, με τη βοήθεια του αυτόνομου σκάφους φρουράς.
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ