
Σε στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται το πρώτο αυτόνομο πλοίο θαλάσσιων περιπολιών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το προσχέδιο του εν λόγω σκάφους αποκαλύφθηκε την Τρίτη 7 Ιουλίου από τις εταιρείες που έχουν προβεί σε κοινοπραξία για την υλοποίηση του project. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες C-Job Naval Architects, LISA Community, Seazip Offshore Service, Sea Machines, MARIN και eL-Tec Elektrotechnologie αναμένεται να αποτελέσουν τα εμπλεκόμενα μέρη για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης καινοτομίας. Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν οι εταιρείες, το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την περιπολία και την παρακολούθηση δραστηριοτήτων σε παράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις.
Το σκάφος θα πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα, ενώ θα διαθέτει επίσης χαμηλά λειτουργικά κόστη, καθότι αυτόνομο. Δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει πλήρωμα, θα είναι αρκετά μικρότερο από τα παραδοσιακά σκάφη περιπολιών, γεγονός που καθιστά τις απαιτήσεις πρόωσης αρκετά χαμηλές. Παράλληλα, το πλοίο θα λειτουργεί με τη χρήση μπαταριών, συνεισφέροντας με τη σειρά του στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
«Το πλοίο διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στην κορυφή, οι οποίοι θα επιτρέπουν τη συνέχιση της πλεύσης και των επικοινωνιών σε περίπτωση απωλειών ενέργειας από τις μπαταρίες», δήλωσε ο επικεφαλής αυτόνομων ερευνών της C-Job Naval Architects, Rolph Hijdra.
Το σκάφος θα εκτελεί τις περιπολίες του με τη χρήση ραντάρ και αυτόματου συστήματος αναγνώρισης (AIS). Για κάθε πλοίο το οποίο πλησιάζει τα ύδατα περιπολίας του, το αυτόνομο σκάφος θα παρέχει πληροφορίες και θα λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, για την αποφυγή τυχόν συγκρούσεων και ζημιών στις αιολικές εγκαταστάσεις. Όπως ανακοίνωσαν και οι παραπάνω εταιρείες που συμμετέχουν στο project, κάθε πλοίο θα μπορεί να επικοινωνήσει και να λάβει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς πλοήγησης στην περιοχή, καθώς και για την απομάκρυνσή του από τα ύδατα, με τη βοήθεια του αυτόνομου σκάφους φρουράς.
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ