
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο νομοθετική πρόταση στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, για την αναθεώρηση του συστήματος της ΕΕ για την παρακολούθηση, την καταγραφή και την επαλήθευση των εκπομπών CO2 από τις θαλάσσιες μεταφορές (ο «κανονισμός MRV της ΕΕ») και να την ευθυγραμμίσει με τις νέες απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Στo προτεινόμενο κείμενο που εγκρίθηκε από τους ευρωβουλευτές (62 ψήφοι υπέρ 3 κατά και 13 αποχές) , η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φάνηκε ικανοποιημένη από το σκεπτικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ψήφισε με την κατάθεση τροπολογίας, ορισμένες ακόμα πιο αυστηρές διατάξεις από την αρχική πρόταση, ώστε να συμπεριληφθούν τα πλοία χωρητικότητας 5.000 gross tonnage και άνω στο Emissions Trading System (ETS) της ΕΕ.
Παράλληλα τα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εισήγαγαν δεσμευτικές απαιτήσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για τη μείωση των μέσων ετήσιων εκπομπών CO2 ανά μεταφορικό έργο, για όλα τα πλοία τους, κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.
Tα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διατύπωσαν την άποψη ότι δεν υπάρχει επαρκής πρόοδος στον ΙΜΟ αναφορικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει τις δράσεις του Οργανισμού σχετικά με το θέμα αυτό, συμπεριλαμβανομένων των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού.
Μετά τη συνεδρίαση Ολομέλειας στις 14-17 Σεπτεμβρίου στο Στρασβούργο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη για την τελική διαμόρφωση της νομοθεσίας.
Υπενθυμίζεται ότι η κ. Von der Leyen, σε μία από τις πρώτες ομιλίες της, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019, στη διάσκεψη του ΟΗΕ στη Μαδρίτη για την κλιματική αλλαγή, υποσχέθηκε –ή μάλλον δεσμεύτηκε–, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «European Green Deal», ότι η Ευρώπη θα αποτελέσει την πρώτη «περιβαλλοντικά ουδέτερη» ήπειρο έως το 2050.
Η απόφαση αυτή έχει φέρει θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς ερμηνεύεται ως μια μονομερής κίνηση από πλευράς Βρυξελλών ενώ στελέχη της αγοράς εκλαμβάνουν την απόφαση του ΕΚ ως μία «προτροπή» προς τον ΙΜΟ να επιταχύνει την διαμόρφωση και εφαρμογή των διεθνών κανόνων του.
Σύμφωνα με τον Σύμβουλο τεχνικών θεμάτων των Ναυτικών Χρονικών κ. Πάνο Ζαχαριάδη «η ΕΕ συνεχίζει τα βήματα για ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό ΕΤS. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο όπου θα αρχίσουν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κρατών για το πως ακριβώς θα γίνει αυτό. (Το οποίο αυτή τη στιγμή δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο)».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βρετανική υπηρεσία UKMTO (United Kingdom Maritime Trade Operations), ανακοίνωσε ότι το φορτηγό πλοίο που δέχθηκε χθες, Δευτέρα 7 Ιουλίου, επίθεση με ρουκέτες στην…
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ