
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο νομοθετική πρόταση στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, για την αναθεώρηση του συστήματος της ΕΕ για την παρακολούθηση, την καταγραφή και την επαλήθευση των εκπομπών CO2 από τις θαλάσσιες μεταφορές (ο «κανονισμός MRV της ΕΕ») και να την ευθυγραμμίσει με τις νέες απαιτήσεις του ΙΜΟ.
Στo προτεινόμενο κείμενο που εγκρίθηκε από τους ευρωβουλευτές (62 ψήφοι υπέρ 3 κατά και 13 αποχές) , η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φάνηκε ικανοποιημένη από το σκεπτικό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ψήφισε με την κατάθεση τροπολογίας, ορισμένες ακόμα πιο αυστηρές διατάξεις από την αρχική πρόταση, ώστε να συμπεριληφθούν τα πλοία χωρητικότητας 5.000 gross tonnage και άνω στο Emissions Trading System (ETS) της ΕΕ.
Παράλληλα τα μέλη της αρμόδιας Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εισήγαγαν δεσμευτικές απαιτήσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για τη μείωση των μέσων ετήσιων εκπομπών CO2 ανά μεταφορικό έργο, για όλα τα πλοία τους, κατά τουλάχιστον 40% έως το 2030.
Tα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διατύπωσαν την άποψη ότι δεν υπάρχει επαρκής πρόοδος στον ΙΜΟ αναφορικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας και ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επανεξετάσει τις δράσεις του Οργανισμού σχετικά με το θέμα αυτό, συμπεριλαμβανομένων των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού.
Μετά τη συνεδρίαση Ολομέλειας στις 14-17 Σεπτεμβρίου στο Στρασβούργο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη για την τελική διαμόρφωση της νομοθεσίας.
Υπενθυμίζεται ότι η κ. Von der Leyen, σε μία από τις πρώτες ομιλίες της, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019, στη διάσκεψη του ΟΗΕ στη Μαδρίτη για την κλιματική αλλαγή, υποσχέθηκε –ή μάλλον δεσμεύτηκε–, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «European Green Deal», ότι η Ευρώπη θα αποτελέσει την πρώτη «περιβαλλοντικά ουδέτερη» ήπειρο έως το 2050.
Η απόφαση αυτή έχει φέρει θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς ερμηνεύεται ως μια μονομερής κίνηση από πλευράς Βρυξελλών ενώ στελέχη της αγοράς εκλαμβάνουν την απόφαση του ΕΚ ως μία «προτροπή» προς τον ΙΜΟ να επιταχύνει την διαμόρφωση και εφαρμογή των διεθνών κανόνων του.
Σύμφωνα με τον Σύμβουλο τεχνικών θεμάτων των Ναυτικών Χρονικών κ. Πάνο Ζαχαριάδη «η ΕΕ συνεχίζει τα βήματα για ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό ΕΤS. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο όπου θα αρχίσουν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κρατών για το πως ακριβώς θα γίνει αυτό. (Το οποίο αυτή τη στιγμή δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο)».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ