
H φινλανδική εταιρεία Wärtsilä, σε συνεργασία με την Knutsen OAS Shipping AS, τη Repsol και το Sustainable Energy Catapult Centre, θα εγκαινιάσει την πρώτη παγκοσμίως μακροπρόθεσμη, μεγάλης κλίμακας δοκιμή της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων σε τετράχρονο κινητήρα. H δοκιμή αυτή θα πραγματοποιηθεί χάρη στην επιχορήγηση ύψους περίπου $2 εκατ. από το Norwegian Research Council μέσω του DEMO 2000 programme.
Το εν λόγω φιλόδοξο project θα λάβει χώρα στο κέντρο Sustainable Energy Catapult στο Stord της Νορβηγίας κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2021.
Αναφερόμενη στο project, η Τina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, τόνισε: «Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της σημασίας της Έρευνας και Ανάπτυξης στον τομέα του πετρελαίου. Το έργο DEMO 2000 είναι ένα ακόμα βήμα για την επίτευξη των φιλόδοξων κλιματικών στόχων μας και είναι επίσης ευθυγραμμισμένο με τη στρατηγική για τη χρήση υδρογόνου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Πρέπει να αναπτύξουμε και να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες, που μειώνουν τις εκπομπές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υποστηρίζουμε αναπτυξιακές εργασίες που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένη χρήση αμμωνίας ως καυσίμου στη ναυτιλία και στις υπεράκτιες δραστηριότητες. Η τεχνογνωσία από αυτό το έργο θα συμβάλει επίσης σημαντικά στην ανάπτυξη ενός πλαισίου για τη χρήση αμμωνίας και άλλων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Η αμμωνία αποτελεί ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για τη ναυτιλία, η οποία τα τελευταία χρόνια προσβλέπει στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος σε συμφωνία με τους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Wärtsilä, το πρόγραμμα ενδέχεται να ανοίξει τον δρόμο για τη μεγαλύτερη χρήση της αμμωνίας από τα πλοία τα επόμενα χρόνια, ενώ ήδη πολλοί πλοιοκτήτες βλέπουν θετικά την εναλλακτική αυτή πρόταση.
Φωτό: www.wartsila.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ