
															Σε ανακοίνωση σχετικά με τη διακοπή μεταφοράς φορτίων στερεών αποβλήτων με προορισμό την Κίνα προέβη η ναυτιλιακή εταιρεία διαχείρισης containerships Hapag-Lloyd. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters, η απόφαση αυτή θα ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου, προκειμένου η γερμανική εταιρεία να προσαρμοστεί στη νέα κινεζική νομοθεσία, η οποία καθιστά μεταφορείς και εισαγωγείς υπεύθυνους για την επιστροφή και την απόρριψη των στερεών αποβλήτων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εισαγωγής προς την Κίνα.
«Αυτή η νομοθεσία ισχύει για όλα τα φορτία στερεών αποβλήτων, όπως απορρίμματα χαρτιού, πλαστικών, μετάλλων, χημικών ουσιών κ.λπ.» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Hapag-Lloyd στις 12 Ιουνίου προς τους πελάτες της.
Σκοπός της κινεζικής νομοθεσίας του Απριλίου είναι ο εκμηδενισμός των εισαγωγών στερεών αποβλήτων της χώρας, έως τα τέλη του 2020, για περιβαλλοντικούς λόγους.
Οποιαδήποτε παράβαση «θα οδηγήσει σε επιστροφή του φορτίου με απόφαση του τελωνείου, ενώ ενδέχεται να επιβληθούν και χρηματικά πρόστιμα», αναφέρει η Hapag Lloyd. Η Hapag-Lloyd αποτελεί τελευταίο παράδειγμα μεταφορέα που επιχειρεί να συμμορφωθεί με την κινεζική νομοθεσία, με τη Mediterranean Shipping Company νωρίτερα αυτόν τον μήνα να ενημερώνει τους πελάτες της ότι δεν θα μεταφέρει προς την Κίνα φορτία στερεών αποβλήτων.
Παρότι στερεά απόβλητα που έχουν αγοραστεί με βάση τα συμφωνηθέντα όρια ποσοστώσεων μπορούν ακόμη να εξαχθούν προς την Κίνα, εντούτοις η απόφαση των κορυφαίων εταιρειών μεταφοράς containers ενδέχεται να δημιουργήσει στρεβλώσεις στις μεταφορές στερεών αποβλήτων προς τα τέλη του 2020.
Φωτό: Maurizio Gambarini/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ