
Ενώ οι ναύλοι των oil product tankers εκτοξεύτηκαν κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, οι αγοραπωλησίες τους κινήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, εξηγεί με νέο της report η BIMCO. Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους oil product tankers χωρητικότητας 2,8 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια. Ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Όπως αναφέρει η BIMCO, τόσο οι αγοραπωλησίες όσο και οι ναύλοι για συμφωνίες χρονοναύλωσης ετήσιας διάρκειας αποτελούν μια καλή ένδειξη για την πορεία της αγοράς των oil product tankers. Η χαμηλή ζήτηση για second-hand oil product tankers, παρά την καλή εικόνα της ναυλαγοράς, υποδηλώνει μια νεφελώδη προοπτική για τη συγκεκριμένη αγορά μεσοπρόθεσμα. Κατά τον κ. Peter Sand, ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, η μειωμένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες ίσως έγκειται στο γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να επικεντρωθούν στο δικό τους τονάζ για να εκμεταλλευτούν τα υψηλά κέρδη.
Σύμφωνα με την BIMCO, κορυφαίοι αγοραστές μεταχειρισμένων oil product tankers ήταν Ασιάτες και Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες. Πιο συγκεκριμένα, οι Κινέζοι αντιπροσώπευσαν το 22,3% των αγοραπωλησιών, ενώ σημαντική δραστηριότητα επέδειξαν οι Έλληνες (23,6%) και οι Δανοί (12,3%). Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αποτέλεσαν το 67% των πωλήσεων oil product tankers πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των oil product tankers, αυτές ανέκαμψαν σημαντικά προς το τέλος του 2019 σε σχέση με το 2017, με την εξέλιξη αυτή να αποτελεί εν μέρει απόρροια της εφαρμογής του sulphur cap 2020. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η αξία ενός MR2 (συνήθης χωρητικότητα 41.000-55.000 dwt) πέντε ετών κινείται στα $30 εκατ. σε σχέση με τα $23 εκατ. το 2016.
Ωστόσο, εντός του 2020, η αξία ενός μεταχειρισμένου MR tanker πέντε ετών έχει μειωθεί κατά 15,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αναφέρει η BIMCO. «Η στρατηγική του asset play είναι ζήτημα υπομονής και σωστού timing, όπου οι επενδυτές αναμένουν οι τιμές να μειωθούν σημαντικά», αναφέρεται στο report. Η παγκόσμια κρίση του 2008 είχε ως αποτέλεσμα οι αξίες των πλοίων να μειωθούν στο μισό και συνεπώς οι επενδυτές με καλή στρατηγική ρευστότητας έκαναν τις απαραίτητες κινήσεις. Παρά το γεγονός ότι το είδος της τωρινής κρίσης είναι διαφορετικό, οι αξίες των πλοίων διαφαίνεται πως ακολουθούν την ίδια καθοδική πορεία. Ενδεχομένως, λοιπόν, η μείωση των τιμών των oil product tankers να οδηγήσει σε αύξηση της δραστηριότητας στις αγοραπωλησίες αργότερα μέσα στον χρόνο, καταλήγει η BIMCO.
Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ