
Τα χειρότερα της οικονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού είναι πιθανότατα πίσω μας, δήλωσε η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, προειδοποιώντας ωστόσο ότι η νέα κανονικότητα θα είναι διαφορετική από πριν.
«Πιθανότατα έχουμε περάσει το χειρότερο σημείο. Το λέω με κάποια επιφύλαξη, γιατί φυσικά θα μπορούσε να υπάρξει ένα σοβαρό δεύτερο κύμα, αν θυμηθούμε την ισπανική γρίπη», δήλωσε η επικεφαλής της ΕΚΤ σε διαδικτυακή διάσκεψη.
«Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στο προηγούμενο status quo. Θα είναι διαφορετικά», πρόσθεσε. Η κ. Λαγκάρντ σημείωσε ότι οι βιομηχανίες που έχουν πληγεί περισσότερο ‒όπως οι αεροπορικές εταιρείες, ο τουρισμός και ο κλάδος της ψυχαγωγίας‒ θα βγουν από την κρίση «σε διαφορετική μορφή», ενώ ενδέχεται να προκύψουν νέοι τομείς. Η ανάκαμψη επίσης θα επιτευχθεί με διαφορετικούς ρυθμούς.
Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Τετάρτη 24 Ιουνίου, η παγκόσμια οικονομία θα συρρικνωθεί κατά 4,9% το 2020, πριν αυξηθεί κατά 5,4% το επόμενο έτος.
Η συρρίκνωση αναμένεται να είναι πιο δραστική για τη ζώνη του ευρώ, η οποία πιθανώς θα δει την οικονομία της να καταρρέει κατά 10,2%. Αντίθετα, η Κίνα θα μπορούσε να σημειώσει αύξηση 1% για το 2020, σύμφωνα με το ΔΝΤ.
Η πρώην επικεφαλής του ΔΝΤ ανέφερε ότι πιστεύει πως οι κεντρικές τράπεζες επιτελούν καλά το έργο τους προκειμένου να μετριάσουν τη ζημιά. «Πιστεύω ότι οι κεντρικές τράπεζες ανταποκρίθηκαν μαζικά και επιμελώς στην πρόκληση και θα συνεχίσουν να το κάνουν», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, ενώ στο παρελθόν οι κεντρικές τράπεζες διαμαρτύρονταν για το ότι τους ζητήθηκε να σηκώσουν μεγαλύτερο βάρος και να απελευθερώσουν χρήμα στις αγορές, ενώ οι κυβερνήσεις κρατούσαν τα ταμεία τους κλειστά, η Λαγκάρντ σημείωσε ότι αυτή τη φορά «αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι ότι, για μία φορά, οι κεντρικές τράπεζες και οι δημοσιονομικές αρχές (των κυβερνήσεων) συνεργάστηκαν καλά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ