
Συμφόρηση πλοίων παρατηρείται στο βραζιλιάνικο λιμάνι του Σάντος, καθώς πάνω από 70 αναμένουν στη ράδα για τη φόρτωση ζάχαρης για εξαγωγές. Οι αγοραστές διεθνώς σπεύδουν να περιορίσουν τις όποιες στρεβλώσεις στις προμήθειες από τον Covid-19.
Παράλληλα, το ρεκόρ παραγωγής ζάχαρης στη Βραζιλία και οι μειώσεις σε Ινδία και Ταϊλάνδη είχαν ως αποτέλεσμα η χώρα της Νότιας Αμερικής να αποτελεί πλέον τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος. Αυτή τη στιγμή βέβαια ο κορονοϊός στη χώρα «θερίζει», με τον πρόεδρο Μπολσονάρου να δέχεται έντονη κριτική τόσο για τις δηλώσεις του όσο και για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Πρόσφατα ανεστάλησαν οι εργασίες φόρτωσης τριών bulk carriers στο λιμάνι του Σάντος, καθώς μέλη των πληρωμάτων βρέθηκαν θετικά στον Covid-19 και έπρεπε να τεθούν σε καραντίνα.
Οι δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Βραζιλίας καθίστανται δύσκολες λόγω της πανδημίας. Ναυτιλιακά πρακτορεία σημειώνουν ότι πλοία αναμένουν στο Σάντος για να φορτώσουν 3 εκατ. τόνους ζάχαρης, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι μόλις 15 πλοία ανέμεναν να φορτώσουν 700.000 τόνους ζάχαρης.
Traders ζάχαρης ανέφεραν στο Reuters ότι δεν αναμένεται να διακόψουν τις συμφωνίες αποστολών από τη Βραζιλία, παρά τις καθυστερήσεις, καθώς ο κίνδυνος έλλειψης προμηθειών από άλλες χώρες είναι μεγάλος. Όπως τόνισαν, η Ινδία αποτελεί μια εναλλακτική, ωστόσο και εκεί ο κορονοϊός έχει περιπλέξει τα πράγματα.
Από την άλλη, εγχώρια εργοστάσια παραγωγής ζάχαρης της Βραζιλίας απέστειλαν για πρώτη φορά τα εμπορεύματά τους σε άλλα λιμάνια και όχι στο Σάντος προς αποφυγή καθυστερήσεων.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, παρά την πανδημική κρίση, η Ινδία θα επωφεληθεί από τα προβλήματα στα logistics του Σάντος, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί στην Ταϊλάνδη, καθώς εκεί η συγκομιδή κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Monica Volpin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το UW Group, πολυεθνικός όμιλος ναυτιλιακών υπηρεσιών με έδρα την Κύπρο και με επιχειρησιακή παρουσία σε Κύπρο, Ελλάδα, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συμπληρώνει…
Η έμπρακτη και έγκαιρη απάντηση του λιμανιού του Πειραιά στην κορυφαία πρόκληση της Κλιματικής Αλλαγής, παρουσιάστηκε σε Ημερίδα με θέμα «Το Λιμάνι του Πειραιά…
Το φωτοβολταϊκό πάρκο «Πέρασμα» ισχύος 95 MW που βρίσκεται στα χωριά Μαυροδένδρι και Σιδερά Κοζάνης εγκαινίασε σήμερα ο CEO της Principia Αριστοτέλης Χαντάβας. Το…
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Προς ιστορικά υψηλά οδεύουν οι αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού το 2025, ευνοούμενες από γεωργικούς, γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι…
Την ετήσια κατάταξη των 1.000 μεγαλύτερων πόλεων παγκοσμίως δημοσίευσε πρόσφατα η Oxford Economics, η οποία καταρτίζεται βάσει του δείκτη Global Cities Index. Ο δείκτης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ