
Συμφόρηση πλοίων παρατηρείται στο βραζιλιάνικο λιμάνι του Σάντος, καθώς πάνω από 70 αναμένουν στη ράδα για τη φόρτωση ζάχαρης για εξαγωγές. Οι αγοραστές διεθνώς σπεύδουν να περιορίσουν τις όποιες στρεβλώσεις στις προμήθειες από τον Covid-19.
Παράλληλα, το ρεκόρ παραγωγής ζάχαρης στη Βραζιλία και οι μειώσεις σε Ινδία και Ταϊλάνδη είχαν ως αποτέλεσμα η χώρα της Νότιας Αμερικής να αποτελεί πλέον τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος. Αυτή τη στιγμή βέβαια ο κορονοϊός στη χώρα «θερίζει», με τον πρόεδρο Μπολσονάρου να δέχεται έντονη κριτική τόσο για τις δηλώσεις του όσο και για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Πρόσφατα ανεστάλησαν οι εργασίες φόρτωσης τριών bulk carriers στο λιμάνι του Σάντος, καθώς μέλη των πληρωμάτων βρέθηκαν θετικά στον Covid-19 και έπρεπε να τεθούν σε καραντίνα.
Οι δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Βραζιλίας καθίστανται δύσκολες λόγω της πανδημίας. Ναυτιλιακά πρακτορεία σημειώνουν ότι πλοία αναμένουν στο Σάντος για να φορτώσουν 3 εκατ. τόνους ζάχαρης, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι μόλις 15 πλοία ανέμεναν να φορτώσουν 700.000 τόνους ζάχαρης.
Traders ζάχαρης ανέφεραν στο Reuters ότι δεν αναμένεται να διακόψουν τις συμφωνίες αποστολών από τη Βραζιλία, παρά τις καθυστερήσεις, καθώς ο κίνδυνος έλλειψης προμηθειών από άλλες χώρες είναι μεγάλος. Όπως τόνισαν, η Ινδία αποτελεί μια εναλλακτική, ωστόσο και εκεί ο κορονοϊός έχει περιπλέξει τα πράγματα.
Από την άλλη, εγχώρια εργοστάσια παραγωγής ζάχαρης της Βραζιλίας απέστειλαν για πρώτη φορά τα εμπορεύματά τους σε άλλα λιμάνια και όχι στο Σάντος προς αποφυγή καθυστερήσεων.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, παρά την πανδημική κρίση, η Ινδία θα επωφεληθεί από τα προβλήματα στα logistics του Σάντος, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί στην Ταϊλάνδη, καθώς εκεί η συγκομιδή κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Monica Volpin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ