
Συμφόρηση πλοίων παρατηρείται στο βραζιλιάνικο λιμάνι του Σάντος, καθώς πάνω από 70 αναμένουν στη ράδα για τη φόρτωση ζάχαρης για εξαγωγές. Οι αγοραστές διεθνώς σπεύδουν να περιορίσουν τις όποιες στρεβλώσεις στις προμήθειες από τον Covid-19.
Παράλληλα, το ρεκόρ παραγωγής ζάχαρης στη Βραζιλία και οι μειώσεις σε Ινδία και Ταϊλάνδη είχαν ως αποτέλεσμα η χώρα της Νότιας Αμερικής να αποτελεί πλέον τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές του εν λόγω εμπορεύματος. Αυτή τη στιγμή βέβαια ο κορονοϊός στη χώρα «θερίζει», με τον πρόεδρο Μπολσονάρου να δέχεται έντονη κριτική τόσο για τις δηλώσεις του όσο και για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Πρόσφατα ανεστάλησαν οι εργασίες φόρτωσης τριών bulk carriers στο λιμάνι του Σάντος, καθώς μέλη των πληρωμάτων βρέθηκαν θετικά στον Covid-19 και έπρεπε να τεθούν σε καραντίνα.
Οι δραστηριότητες στο μεγαλύτερο λιμάνι της Βραζιλίας καθίστανται δύσκολες λόγω της πανδημίας. Ναυτιλιακά πρακτορεία σημειώνουν ότι πλοία αναμένουν στο Σάντος για να φορτώσουν 3 εκατ. τόνους ζάχαρης, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι μόλις 15 πλοία ανέμεναν να φορτώσουν 700.000 τόνους ζάχαρης.
Traders ζάχαρης ανέφεραν στο Reuters ότι δεν αναμένεται να διακόψουν τις συμφωνίες αποστολών από τη Βραζιλία, παρά τις καθυστερήσεις, καθώς ο κίνδυνος έλλειψης προμηθειών από άλλες χώρες είναι μεγάλος. Όπως τόνισαν, η Ινδία αποτελεί μια εναλλακτική, ωστόσο και εκεί ο κορονοϊός έχει περιπλέξει τα πράγματα.
Από την άλλη, εγχώρια εργοστάσια παραγωγής ζάχαρης της Βραζιλίας απέστειλαν για πρώτη φορά τα εμπορεύματά τους σε άλλα λιμάνια και όχι στο Σάντος προς αποφυγή καθυστερήσεων.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, παρά την πανδημική κρίση, η Ινδία θα επωφεληθεί από τα προβλήματα στα logistics του Σάντος, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί στην Ταϊλάνδη, καθώς εκεί η συγκομιδή κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Φωτό: Monica Volpin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ