
Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών επισήμανε τον αντίκτυπο της πανδημικής κρίσης στο χρέος των αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με την οικονομική ανάλυση, οι υποχρεώσεις του αεροπορικού κλάδου θα ανέλθει σε $550 δισ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αυξημένο κατά $120 δισ. σε σύγκριση με το περασμένο έτος, δηλαδή κατά 28%.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του χρέους διαδραματίζουν και οι κρατικές χρηματοδοτήσεις των αεροπορικών εταιρειών, καθώς μεγάλο μέρος αυτών αποτελούν κρατικά δάνεια που θα πρέπει να επιστραφούν. Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά $123 δισ. που έχουν δοθεί στον αεροπορικό κλάδο ως οικονομική ενίσχυση, τα $67 δισ., δηλαδή το 55%, θα πρέπει να επιστραφούν. Από αυτό το πόσο, τα $50 δισ. αφορούν κρατικά δάνεια, τα $5 δισ. αφορούν την καταβολή φόρων που έχει αναβληθεί και τα $12 δισ. εγγυήσεις δανείων. Περισσότερα από $52 δισ. προέρχονται από εμπορικές πηγές, όπως εμπορικά δάνεια ($23 δισ.), χρέος κεφαλαιαγοράς ($18 δισ.), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις ($5 δισ.) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις ($6 δισ.).
Η μεγάλη αύξηση του χρέους είναι σαφώς αναμενόμενη, δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων οικονομικών συνθηκών, ωστόσο θα αποτελέσει μία ακόμα τροχοπέδη στην ανάκαμψη της αεροπορικής αγοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν κατά το δυνατόν τα λειτουργικά τους κόστη και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο να μην είναι παθητικές και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η παρούσα οικονομική ανάλυση φυσικά θεωρείται αρκετά πρώιμη, καθώς γίνεται στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, ενώ ακόμη παραμένει άγνωστο το ποια θα είναι η κατάσταση τους επόμενους μήνες. Το σενάριο οι παρούσες προβλέψεις να είναι χειρότερες τελικά δεν είναι διόλου απίθανο, δεδομένου ότι οι υγειονομικές αρχές σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένουν και δεύτερο κύμα του κορονοϊού, πιθανότατα μέσα στο έτος, κάτι που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τις μεταφορές γενικότερα.
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ