
Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών επισήμανε τον αντίκτυπο της πανδημικής κρίσης στο χρέος των αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με την οικονομική ανάλυση, οι υποχρεώσεις του αεροπορικού κλάδου θα ανέλθει σε $550 δισ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αυξημένο κατά $120 δισ. σε σύγκριση με το περασμένο έτος, δηλαδή κατά 28%.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του χρέους διαδραματίζουν και οι κρατικές χρηματοδοτήσεις των αεροπορικών εταιρειών, καθώς μεγάλο μέρος αυτών αποτελούν κρατικά δάνεια που θα πρέπει να επιστραφούν. Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά $123 δισ. που έχουν δοθεί στον αεροπορικό κλάδο ως οικονομική ενίσχυση, τα $67 δισ., δηλαδή το 55%, θα πρέπει να επιστραφούν. Από αυτό το πόσο, τα $50 δισ. αφορούν κρατικά δάνεια, τα $5 δισ. αφορούν την καταβολή φόρων που έχει αναβληθεί και τα $12 δισ. εγγυήσεις δανείων. Περισσότερα από $52 δισ. προέρχονται από εμπορικές πηγές, όπως εμπορικά δάνεια ($23 δισ.), χρέος κεφαλαιαγοράς ($18 δισ.), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις ($5 δισ.) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις ($6 δισ.).
Η μεγάλη αύξηση του χρέους είναι σαφώς αναμενόμενη, δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων οικονομικών συνθηκών, ωστόσο θα αποτελέσει μία ακόμα τροχοπέδη στην ανάκαμψη της αεροπορικής αγοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν κατά το δυνατόν τα λειτουργικά τους κόστη και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο να μην είναι παθητικές και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η παρούσα οικονομική ανάλυση φυσικά θεωρείται αρκετά πρώιμη, καθώς γίνεται στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, ενώ ακόμη παραμένει άγνωστο το ποια θα είναι η κατάσταση τους επόμενους μήνες. Το σενάριο οι παρούσες προβλέψεις να είναι χειρότερες τελικά δεν είναι διόλου απίθανο, δεδομένου ότι οι υγειονομικές αρχές σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένουν και δεύτερο κύμα του κορονοϊού, πιθανότατα μέσα στο έτος, κάτι που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τις μεταφορές γενικότερα.
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ