
Σε πρόσφατη ανάλυσή της, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών επισήμανε τον αντίκτυπο της πανδημικής κρίσης στο χρέος των αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με την οικονομική ανάλυση, οι υποχρεώσεις του αεροπορικού κλάδου θα ανέλθει σε $550 δισ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αυξημένο κατά $120 δισ. σε σύγκριση με το περασμένο έτος, δηλαδή κατά 28%.
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση του χρέους διαδραματίζουν και οι κρατικές χρηματοδοτήσεις των αεροπορικών εταιρειών, καθώς μεγάλο μέρος αυτών αποτελούν κρατικά δάνεια που θα πρέπει να επιστραφούν. Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά $123 δισ. που έχουν δοθεί στον αεροπορικό κλάδο ως οικονομική ενίσχυση, τα $67 δισ., δηλαδή το 55%, θα πρέπει να επιστραφούν. Από αυτό το πόσο, τα $50 δισ. αφορούν κρατικά δάνεια, τα $5 δισ. αφορούν την καταβολή φόρων που έχει αναβληθεί και τα $12 δισ. εγγυήσεις δανείων. Περισσότερα από $52 δισ. προέρχονται από εμπορικές πηγές, όπως εμπορικά δάνεια ($23 δισ.), χρέος κεφαλαιαγοράς ($18 δισ.), χρέος από νέες λειτουργικές μισθώσεις ($5 δισ.) και πρόσβαση σε υπάρχουσες πιστωτικές διευκολύνσεις ($6 δισ.).
Η μεγάλη αύξηση του χρέους είναι σαφώς αναμενόμενη, δεδομένων των εξαιρετικά δύσκολων οικονομικών συνθηκών, ωστόσο θα αποτελέσει μία ακόμα τροχοπέδη στην ανάκαμψη της αεροπορικής αγοράς. Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν κατά το δυνατόν τα λειτουργικά τους κόστη και να βρουν την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο να μην είναι παθητικές και να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Η παρούσα οικονομική ανάλυση φυσικά θεωρείται αρκετά πρώιμη, καθώς γίνεται στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, ενώ ακόμη παραμένει άγνωστο το ποια θα είναι η κατάσταση τους επόμενους μήνες. Το σενάριο οι παρούσες προβλέψεις να είναι χειρότερες τελικά δεν είναι διόλου απίθανο, δεδομένου ότι οι υγειονομικές αρχές σε ολόκληρο τον κόσμο αναμένουν και δεύτερο κύμα του κορονοϊού, πιθανότατα μέσα στο έτος, κάτι που αναπόφευκτα θα επηρεάσει και τις μεταφορές γενικότερα.
Φωτό: Pascal Meier/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ