
Του Δρος Νίκου Μαζαράκη, καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας και Client Relations and General Office Manager της StormGeo Greece A.S.
Ένας ασυνήθιστος και καθυστερημένος για την εποχή τροπικός κυκλώνας σχηματίστηκε την Τρίτη 2 Ιουνίου 2020 στη δυτική ακτή της Ινδίας. Ασυνήθιστος, αφού είχε μια εξαιρετικά γρήγορη εξέλιξη από απλό χαμηλό σε τροπικό κυκλώνα μέσα σε ένα 24ωρο, και καθυστερημένος για την εποχή καθώς η συγκεκριμένη περιοχή «βγάζει» τροπικά συστήματα συνήθως ή αργά το φθινόπωρο ή αργά την άνοιξη. Το όνομα που του αποδόθηκε ήταν «Nisarga» και η εξέλιξή του φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Η μέγιστη ένταση των ανέμων έφτασε τους 90 κόμβους στις 12:00 UTC την Τετάρτη 3 Ιουνίου, κάτι που τον κατατάσσει στην κατηγορία 3 της 5βάθμιας κλίμακας κατάταξης των τροπικών κυκλώνων Saffir-Simpson. Γιατί όμως ο «Nisarga» δημιούργησε προβλήματα, παρά τον σύντομο χρόνο ζωής του; Η απάντηση βρίσκεται στην πορεία που ακολούθησε, η οποία φαίνεται στο παρακάτω σχήμα και προέρχεται από το πρόγραμμα Bon Voyage System. Ο «Nisarga» έγινε ηπειρωτικός (landfall) την Τετάρτη μεταξύ 06:00 και 12:00 UTC, με την ταχύτητα των ανέμων να ξεπερνά τους 80 κόμβους. Η περιοχή που συνέβη αυτό ήταν το Bankot, το οποίο απέχει 64 nm από τη Mumbai, πρωτεύουσα της επαρχίας Maharashtra, με πληθυσμό 18 εκατ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 100.000 άνθρωποι εν μέσω πανδημίας να μετακινηθούν σε ασφαλέστερες περιοχές, να υπάρξουν ζημιές στις παράκτιες περιοχές και το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας, το Jawaharlal Nehru Port Trust, στα περίχωρα της Βομβάης, να κλείσει για 24 ώρες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τοπικών ΜΜΕ, ο «Nisarga» είναι ο χειρότερος κυκλώνας που έπληξε την περιοχή εδώ και περισσότερα από 70 χρόνια.
Αναφορικά με την εξέλιξή του, κινούμενος πάνω από την ξηρά θα υποβαθμιστεί σε απλό χαμηλό και οι άνεμοι θα πέσουν κάτω από 30 κόμβους το μεσημέρι της Πέμπτης 4 Ιουνίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ