
Του Δρος Νίκου Μαζαράκη, καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας και Client Relations and General Office Manager της StormGeo Greece A.S.
Ένας ασυνήθιστος και καθυστερημένος για την εποχή τροπικός κυκλώνας σχηματίστηκε την Τρίτη 2 Ιουνίου 2020 στη δυτική ακτή της Ινδίας. Ασυνήθιστος, αφού είχε μια εξαιρετικά γρήγορη εξέλιξη από απλό χαμηλό σε τροπικό κυκλώνα μέσα σε ένα 24ωρο, και καθυστερημένος για την εποχή καθώς η συγκεκριμένη περιοχή «βγάζει» τροπικά συστήματα συνήθως ή αργά το φθινόπωρο ή αργά την άνοιξη. Το όνομα που του αποδόθηκε ήταν «Nisarga» και η εξέλιξή του φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Η μέγιστη ένταση των ανέμων έφτασε τους 90 κόμβους στις 12:00 UTC την Τετάρτη 3 Ιουνίου, κάτι που τον κατατάσσει στην κατηγορία 3 της 5βάθμιας κλίμακας κατάταξης των τροπικών κυκλώνων Saffir-Simpson. Γιατί όμως ο «Nisarga» δημιούργησε προβλήματα, παρά τον σύντομο χρόνο ζωής του; Η απάντηση βρίσκεται στην πορεία που ακολούθησε, η οποία φαίνεται στο παρακάτω σχήμα και προέρχεται από το πρόγραμμα Bon Voyage System. Ο «Nisarga» έγινε ηπειρωτικός (landfall) την Τετάρτη μεταξύ 06:00 και 12:00 UTC, με την ταχύτητα των ανέμων να ξεπερνά τους 80 κόμβους. Η περιοχή που συνέβη αυτό ήταν το Bankot, το οποίο απέχει 64 nm από τη Mumbai, πρωτεύουσα της επαρχίας Maharashtra, με πληθυσμό 18 εκατ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 100.000 άνθρωποι εν μέσω πανδημίας να μετακινηθούν σε ασφαλέστερες περιοχές, να υπάρξουν ζημιές στις παράκτιες περιοχές και το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας, το Jawaharlal Nehru Port Trust, στα περίχωρα της Βομβάης, να κλείσει για 24 ώρες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τοπικών ΜΜΕ, ο «Nisarga» είναι ο χειρότερος κυκλώνας που έπληξε την περιοχή εδώ και περισσότερα από 70 χρόνια.
Αναφορικά με την εξέλιξή του, κινούμενος πάνω από την ξηρά θα υποβαθμιστεί σε απλό χαμηλό και οι άνεμοι θα πέσουν κάτω από 30 κόμβους το μεσημέρι της Πέμπτης 4 Ιουνίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ