
Του Δρος Νίκου Μαζαράκη, καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας και Client Relations and General Office Manager της StormGeo Greece A.S.
Ένας ασυνήθιστος και καθυστερημένος για την εποχή τροπικός κυκλώνας σχηματίστηκε την Τρίτη 2 Ιουνίου 2020 στη δυτική ακτή της Ινδίας. Ασυνήθιστος, αφού είχε μια εξαιρετικά γρήγορη εξέλιξη από απλό χαμηλό σε τροπικό κυκλώνα μέσα σε ένα 24ωρο, και καθυστερημένος για την εποχή καθώς η συγκεκριμένη περιοχή «βγάζει» τροπικά συστήματα συνήθως ή αργά το φθινόπωρο ή αργά την άνοιξη. Το όνομα που του αποδόθηκε ήταν «Nisarga» και η εξέλιξή του φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Η μέγιστη ένταση των ανέμων έφτασε τους 90 κόμβους στις 12:00 UTC την Τετάρτη 3 Ιουνίου, κάτι που τον κατατάσσει στην κατηγορία 3 της 5βάθμιας κλίμακας κατάταξης των τροπικών κυκλώνων Saffir-Simpson. Γιατί όμως ο «Nisarga» δημιούργησε προβλήματα, παρά τον σύντομο χρόνο ζωής του; Η απάντηση βρίσκεται στην πορεία που ακολούθησε, η οποία φαίνεται στο παρακάτω σχήμα και προέρχεται από το πρόγραμμα Bon Voyage System. Ο «Nisarga» έγινε ηπειρωτικός (landfall) την Τετάρτη μεταξύ 06:00 και 12:00 UTC, με την ταχύτητα των ανέμων να ξεπερνά τους 80 κόμβους. Η περιοχή που συνέβη αυτό ήταν το Bankot, το οποίο απέχει 64 nm από τη Mumbai, πρωτεύουσα της επαρχίας Maharashtra, με πληθυσμό 18 εκατ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 100.000 άνθρωποι εν μέσω πανδημίας να μετακινηθούν σε ασφαλέστερες περιοχές, να υπάρξουν ζημιές στις παράκτιες περιοχές και το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας, το Jawaharlal Nehru Port Trust, στα περίχωρα της Βομβάης, να κλείσει για 24 ώρες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τοπικών ΜΜΕ, ο «Nisarga» είναι ο χειρότερος κυκλώνας που έπληξε την περιοχή εδώ και περισσότερα από 70 χρόνια.
Αναφορικά με την εξέλιξή του, κινούμενος πάνω από την ξηρά θα υποβαθμιστεί σε απλό χαμηλό και οι άνεμοι θα πέσουν κάτω από 30 κόμβους το μεσημέρι της Πέμπτης 4 Ιουνίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε τόσο το Ισραήλ όσο και το Ιράν ότι παραβιάζουν την κατάπαυση του πυρός που ο ίδιος ανακοίνωσε και εξέφρασε ιδιαίτερη…
Τρίτη μέρα και μάχες με τις φλόγες δίνουν στη Χίου μεγάλες πυροσβεστικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα επιχειρούν 444 πυροσβέστες, δηλαδή όλη η δύναμη της Χίου με…
Ο κόσμος βρίσκεται αντιμέτωπος με «την πιο περίπλοκη» κατάσταση εδώ και δεκαετίες, δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ο νέος πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ…
Την είσοδο της οικογένειας Λάτση, μέσω της Marla Investments Inc, στο πλειοψηφικό πακέτο της EuroHoldings Ltd ανακοίνωσε η τελευταία. Συγκεκριμένα, μέτοχοι που σχετίζονται με…
Ενώ η διεθνής κοινότητα έχει στραμμένη την προσοχή της στην εντεινόμενη σύγκρουση μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν, η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωράει με τη…
Το έργο σχετικά με την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Καναδά, υπό την ηγεσία της Shell, παρήγαγε τις πρώτες ποσότητές του για εξαγωγή από…
«Η Ένωσή μας είναι ένας θεσμός εμπειρίας, συνέπειας και ευθύνης. Εκπροσωπεί επιχειρήσεις που εξυπηρετούν πάνω από 12.000 πλοία ετησίως, με υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, εκπαιδευμένα…
Η Συνθήκη Indus Water Treaty «δεν θα αποκατασταθεί ποτέ» με το Πακιστάν, δήλωσε ο Υπουργός Εσωτερικών της Ινδίας, Amit Shah. Μετά την τρομοκρατική επίθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ