
Με μια οικονομική ύφεση που αναμένεται στο -1,4% από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) φέτος, η Ανγκόλα προβλέπεται ότι θα πληγεί λιγότερο από τους γείτονές της και από τις υπόλοιπες αφρικανικές χώρες παραγωγούς πετρελαίου. Ωστόσο, η κρίση έρχεται σε μια εποχή που ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου της Υποσαχάριας Αφρικής προσδοκά σε ισχυρά έσοδα από το πετρέλαιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει πρωτοβουλίες οικονομικής διαφοροποίησης.
Όπως μεταδίδει το δίκτυο CNBC, για να ενισχύσει τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο, η διοίκηση του προέδρου João Lourenço πραγματοποίησε μια πλήρη αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου της βιομηχανίας.
Σε τηλε-ημερίδα που διοργάνωσε το Αφρικανικό Ενεργειακό Επιμελητήριο, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι θα χρειαστούν περίπου δύο χρόνια για να ανακάμψει η οικονομία της χώρας, και ιδίως ο τομέας του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, από την τρέχουσα κρίση. Μετά το 2021, οι προοπτικές για τον κλάδο φαίνονται εξαιρετικά θετικές, με πολλά υποσχόμενες ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορους τομείς για διεθνείς επενδυτές και τοπικούς παράγοντες.
Προκειμένου να διευκολυνθούν οι επενδύσεις σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, το Αφρικανικό Ενεργειακό Επιμελητήριο ενθάρρυνε την κυβέρνηση της Ανγκόλας να χαλαρώσει τους περιορισμούς στις θεωρήσεις και να μειώσει τη γραφειοκρατία, και να ακολουθήσει την ατζέντα της κοινής λογικής για την ενέργεια.
Η μακρά ιστορία της Ανγκόλας στην εξερεύνηση και στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου σημαίνει ότι η χώρα διαθέτει καλύτερα εκπαιδευμένο τοπικό εργατικό δυναμικό, που μπορεί να κινητοποιηθεί και να αντικαταστήσει ακριβό ξένο εργατικό δυναμικό σε βασικές θέσεις σε ολόκληρο τον κλάδο. Ομοίως, οι τοπικές εταιρείες υπηρεσιών έχουν την ευκαιρία να μεγιστοποιήσουν τις συνέργειές τους και να προσφέρουν φθηνότερες υπηρεσίες. Ως αποτέλεσμα, η κρίση αναμένεται να δώσει μια επιπλέον ώθηση στις τοπικές προσπάθειες ανάπτυξης, οι οποίες βρίσκονται σε άνοδο εδώ και μία δεκαετία.
Ενώ η Ανγκόλα αντιμετωπίζει το ίδιο είδος αβεβαιότητας με άλλες αφρικανικές αγορές πετρελαίου, με παρόμοιες προκλήσεις όπως η μεταβλητότητα στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, οι περιορισμοί capex και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι κλάδοι του πετρελαίου και του φυσικού αερίου επωφελούνται από ισχυρή πολιτική βούληση και ξεκάθαρο όραμα για το μέλλον.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ