
Σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue, ο παγκόσμιος στόλος κρουαζιέρας εκτιμάται ότι θα βιώσει αύξηση κατά 20% τα επόμενα τρία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, 104 νεότευκτα κρουαζιερόπλοια εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους τα επόμενα οκτώ χρόνια, με 78 από αυτά να αναμένεται να βρίσκονται στο νερό ήδη από το 2024.
Παράλληλα, η ικανότητα μεταφοράς επιβατών από τον παγκόσμιο στόλο των πλοίων κρουαζιέρας αναμένεται να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο. Όλα αυτά βέβαια δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένα, καθώς ο κορονοϊός συνεχίζει να επηρεάζει το διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι και οποιεσδήποτε καθυστερήσεις και ακυρώσεις δεν θα προκαλέσουν έκπληξη. Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αποφυγή υπερπροσφοράς με την έλευση των καινούργιων πλοίων, σε περίπτωση που η ζήτηση δεν ανακάμψει με τους επιθυμητούς ρυθμούς.
Σε βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, με τις δραστηριότητες στον τομέα της κρουαζιέρας να έχουν μειωθεί κατά 50% από τον Ιανουάριο του 2020, οι εταιρείες του κλάδου θα προβούν στην πώληση εισιτηρίων σε τιμές οι οποίες δεν θα είναι επαρκείς για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων.
Μεγάλο «χτύπημα» έχουν δεχτεί και οι τιμές των second hand κρουαζιερόπλοιων. Ειδικότερα, η μεταπωλητική αξία των mega second hand κρουαζιερόπλοιων, ναυπηγημένων το 2020, έχει πέσει κατά 4,3%, από $1 δισ. στα $994 εκατ. Για τα αντίστοιχα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγήθηκαν το 2010, οι τιμές τους βίωσαν πτώση 8%. Τέλος, η συνολική αξία του υφιστάμενου στόλου κρουαζιερόπλοιων έχει μειωθεί κατά 6% ή κατά $6 δισ.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ