
Σύμφωνα με ανάλυση της VesselsValue, ο παγκόσμιος στόλος κρουαζιέρας εκτιμάται ότι θα βιώσει αύξηση κατά 20% τα επόμενα τρία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, 104 νεότευκτα κρουαζιερόπλοια εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους τα επόμενα οκτώ χρόνια, με 78 από αυτά να αναμένεται να βρίσκονται στο νερό ήδη από το 2024.
Παράλληλα, η ικανότητα μεταφοράς επιβατών από τον παγκόσμιο στόλο των πλοίων κρουαζιέρας αναμένεται να ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο. Όλα αυτά βέβαια δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένα, καθώς ο κορονοϊός συνεχίζει να επηρεάζει το διεθνές ναυτιλιακό γίγνεσθαι και οποιεσδήποτε καθυστερήσεις και ακυρώσεις δεν θα προκαλέσουν έκπληξη. Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αποφυγή υπερπροσφοράς με την έλευση των καινούργιων πλοίων, σε περίπτωση που η ζήτηση δεν ανακάμψει με τους επιθυμητούς ρυθμούς.
Σε βραχυπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, με τις δραστηριότητες στον τομέα της κρουαζιέρας να έχουν μειωθεί κατά 50% από τον Ιανουάριο του 2020, οι εταιρείες του κλάδου θα προβούν στην πώληση εισιτηρίων σε τιμές οι οποίες δεν θα είναι επαρκείς για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων.
Μεγάλο «χτύπημα» έχουν δεχτεί και οι τιμές των second hand κρουαζιερόπλοιων. Ειδικότερα, η μεταπωλητική αξία των mega second hand κρουαζιερόπλοιων, ναυπηγημένων το 2020, έχει πέσει κατά 4,3%, από $1 δισ. στα $994 εκατ. Για τα αντίστοιχα κρουαζιερόπλοια που ναυπηγήθηκαν το 2010, οι τιμές τους βίωσαν πτώση 8%. Τέλος, η συνολική αξία του υφιστάμενου στόλου κρουαζιερόπλοιων έχει μειωθεί κατά 6% ή κατά $6 δισ.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ