
Στο δυσμενές περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Covid-19 και για τη ναυτιλία αλλά και στις προοπτικές για την πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας αναφέρθηκε χθες, Πέμπτη 14 Μαΐου, η κ. Sadan Kaptanoğlu, πρόεδρος της BIMCO και Managing Director της HI Kaptanoglu Shipping κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της ναυτιλιακής έκθεσης SMM.
Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή έκθεση στο Αμβούργο μετατέθηκε για τον Φεβρουάριο του 2021 και η συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε ψηφιακά και απομακρυσμένα.
Η πρόεδρος της BIMCO αρχικά τόνισε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη βιομηχανία εργάζονται για μια «πράσινη» ναυτιλία, κάτι το οποίο αντανακλάται στη δημιουργία του fund Έρευνας και Ανάπτυξης από πλευράς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στα τέλη του περασμένου έτους. «Η μοίρα είναι στα χέρια μας και θα πρέπει να κοιτάξουμε μακροπρόθεσμα το ζήτημα», πρόσθεσε κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που θα διευκολύνουν τη μετάβαση αυτή της ναυτιλίας.
Παράλληλα η επικεφαλής της HI Kaptanoglu Shipping ανέφερε ότι το κόστος της «πράσινης» ναυτιλίας θα πρέπει να επιμεριστεί και πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και την συνεχή ροή αγαθών.
Αναφορικά με την επίδραση του Covid-19, η κ. Kaptanoğlu σημείωσε ότι από εδώ και στο εξής ο κλάδος των μεταφορών θα είναι διαφορετικός και συμπλήρωσε ότι κάθε κρίση γεννά ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα η γρήγορη προσαρμογή των εταιρειών στα νέα τεχνολογικά δεδομένα αλλά και η τάση για μικρότερες παραγγελίες πλοίων που θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά. Εξέφρασε δε την ανησυχία της για το γεγονός ότι η πανδημία θα δράσει ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, που ήδη πλήττεται τα τελευταία χρόνια από εμπορικές κυρώσεις και μέτρα προστατευτισμού.
Για τις προοπτικές της παγκόσμια οικονομίας και ναυτιλίας, η κ. Kaptanoğlu εξέφρασε τον προβληματισμό της τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν αναμένω άμεση ανάκαμψη, δεν βλέπω μια V-shaped ανάκαμψη». Η ίδια κατέληξε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το πως θα αντιδράσουν τα κράτη και κάλεσε τους πολιτικούς να λάβουν άμεσα δράση στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ