
Στο δυσμενές περιβάλλον που έχει δημιουργήσει ο Covid-19 και για τη ναυτιλία αλλά και στις προοπτικές για την πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας αναφέρθηκε χθες, Πέμπτη 14 Μαΐου, η κ. Sadan Kaptanoğlu, πρόεδρος της BIMCO και Managing Director της HI Kaptanoglu Shipping κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της ναυτιλιακής έκθεσης SMM.
Υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή έκθεση στο Αμβούργο μετατέθηκε για τον Φεβρουάριο του 2021 και η συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε ψηφιακά και απομακρυσμένα.
Η πρόεδρος της BIMCO αρχικά τόνισε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στη βιομηχανία εργάζονται για μια «πράσινη» ναυτιλία, κάτι το οποίο αντανακλάται στη δημιουργία του fund Έρευνας και Ανάπτυξης από πλευράς της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στα τέλη του περασμένου έτους. «Η μοίρα είναι στα χέρια μας και θα πρέπει να κοιτάξουμε μακροπρόθεσμα το ζήτημα», πρόσθεσε κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που θα διευκολύνουν τη μετάβαση αυτή της ναυτιλίας.
Παράλληλα η επικεφαλής της HI Kaptanoglu Shipping ανέφερε ότι το κόστος της «πράσινης» ναυτιλίας θα πρέπει να επιμεριστεί και πρόσθεσε ότι οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην εφοδιαστική αλυσίδα και την συνεχή ροή αγαθών.
Αναφορικά με την επίδραση του Covid-19, η κ. Kaptanoğlu σημείωσε ότι από εδώ και στο εξής ο κλάδος των μεταφορών θα είναι διαφορετικός και συμπλήρωσε ότι κάθε κρίση γεννά ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα η γρήγορη προσαρμογή των εταιρειών στα νέα τεχνολογικά δεδομένα αλλά και η τάση για μικρότερες παραγγελίες πλοίων που θα ενισχύσουν τη ναυλαγορά. Εξέφρασε δε την ανησυχία της για το γεγονός ότι η πανδημία θα δράσει ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, που ήδη πλήττεται τα τελευταία χρόνια από εμπορικές κυρώσεις και μέτρα προστατευτισμού.
Για τις προοπτικές της παγκόσμια οικονομίας και ναυτιλίας, η κ. Kaptanoğlu εξέφρασε τον προβληματισμό της τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν αναμένω άμεση ανάκαμψη, δεν βλέπω μια V-shaped ανάκαμψη». Η ίδια κατέληξε ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το πως θα αντιδράσουν τα κράτη και κάλεσε τους πολιτικούς να λάβουν άμεσα δράση στις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ