
To Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ενώνει τις δυνάμεις του με την εταιρεία έρευνας και τεχνολογίας Darpa για την ανάπτυξη αυτόνομων, ρομποτικών πλοίων, που θα έρθουν να προστεθούν στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το εν λόγω φιλόδοξο project φέρει την ονομασία NOMARS (No Mariners Required Ship) και, εάν κριθεί επιτυχημένο, θα ανοίξει τον δρόμο για τη ναυπήγηση μη επανδρωμένων πλοίων που προορίζονται για πολεμικές επιχειρήσεις. Σκοπός του concept είναι η δημιουργία πολεμικών πλοίων που θα πραγματοποιούν τις επικίνδυνες αποστολές, διασφαλίζοντας έτσι την υγεία των πληρωμάτων.
Να σημειωθεί ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει παράλληλα να προσθέσει στον στόλο του δέκα μεγάλα USVs (Unmanned Surface Vessels), μήκους 200-300 ποδιών έκαστο, τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα εν λόγω USVs ουσιαστικά θα λειτουργούν ως ανιχνευτές, θα προπορεύονται των αμερικανικών πολεμικών πλοίων για να εντοπίζουν διάφορες απειλές εγκαίρως, μεταφέροντας παράλληλα ένα μεγάλο φορτίο πυραύλων. Ιδανικά θα είναι αυτόνομα ή προαιρετικά επανδρωμένα με ένα ολιγομελές πλήρωμα.
Το NOMARS είναι ένα εντελώς διαφορετικό project από τα USVs, καθώς σκοπός του είναι η κατασκευή πλήρως αυτόνομων πλοίων. Ενώ τα USVs βασίζονται σε υπάρχοντες σχεδιασμούς πλοίων με ενσωματωμένο διαθέσιμο χώρο για πληρώματα, το NOMARS προσβλέπει σε μη επανδρωμένα πλοία από το μηδέν. Συνεπώς το από κοινού project του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και της Darpa στοχεύει στην κατασκευή πλοίων πολύ μικρότερων σε σχέση με τα USVs, καθώς ουσιαστικά ο σχεδιασμός τους δεν θα περιλαμβάνει χώρους όπως η γέφυρα, οι αίθουσες αναψυχής, οι τουαλέτες, κ.λπ.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Darpa παραδέχονται βέβαια ότι τα αυτόνομα αυτά πλοία, χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη παρουσία, είναι αυτή τη στιγμή κάτι αδύνατο, ωστόσο άπαξ και καταστούν λειτουργικά θα πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας περιουσιακά στοιχεία για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Φωτό: www.darpa.mil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ